Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

VW се страхува, че още години ще има дефицит на чипове

“Може би ще останем в недостиг през идните месеци или дори години, защото полупроводниците се търсят много”, смята Херберт Дийс

VW се страхува, че още години ще има дефицит на чипове

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Първо, производителите на коли смятаха, че най-лошото от недостига на чипове ще е през първата половина на годината. После стана третото тримесечие. Сега според лидерите на най-големите германски производители този пик може тепърва да предстои през идните години.

“Може би ще останем в недостиг през идните месеци или дор години, защото полупроводниците се търсят много”, коментира главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс пред Bloomberg TV. “Интернетът на нещата се разраства и увеличаването на капацитета ще отнеме време. Вероятно ще има забавяния през следващите месеци и години”, смята той. 

Още по темата

Дийс, както и Ола Калениус от Daimler и Оливер Ципсе от BMW, изказаха съмненията си, когато повечето автомобилопроизводители се събират в Мюнхен за първото си автомобилно шоу от началото на пандемията. Калениус предупреди в неделя, че недостигът на чипове може да не изчезне и през следващата година и да отнеме време чак до 2023 г., за да се реши проблемът. Според Ципсе кризата може да продължи шест до 12 месеца. 

VW и Mercedes са сред производителите, които трябваше да прибегнат до затваряне на фабрики в Малайзия през годината - основен хъб за тестове на чипове. Сред ключовите доставчици са Infineon Technologies AG, NXP Semiconductors NV и STMicroelectronics NV, които оперират заводи в страната. 

Има обаче надежда, че ситуацията ще започне да се подобрява през четвъртото тримесечие, посочи Калениус, въпреки че според него последиците от проблемите на “структурното” търсене ще повлияят на индустрията и през 2022 г.  

Автомобилната индустрия по света ще се нуждае приблизително от около 10% повече производствен капацитет за чипове, прогнозира в неделя Мурат Аксел, шеф на звеното за покупки на VW.  Дийс коментира в понеделник, че се надява проблемите заради Covid-19  в Малайзия да бъдат преодолени “към края на този месец, най-вероятно следващия месец, и да има възстановяване през последното тримесечие на годината”.

По статията работи: Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
0
 
3
0pk до: mrynmryn
преди 9 месеца
Че откога парите са им проблем? Те да не са в някоя изостанала бедна държавичка дето броят стотинките? Щом има недостиг на стока - да строят заводи, поне още го могат. Иначе да минават на коли без чипове.
0
 
0
 
2
mrynmryn до: 0pk
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
С една дума - пари. Една фабрика за чипове струва между около 10млрд$ и това е без разходите за персонал и патенти, които ще им трябват при положение, че ги купуват от външни доставчици. При това отнема около 2г. да се построи. Обикновено и при смяна на технологията, те не затриват старото производство, а го пренасочват към продукти, които не изискват последен модел чипове.
5
 
0
 
1
0pk
преди 9 месеца
Едно не мога да разбере - какво им пречи да си построят завод за чипове и да си ги произвеждат?

Още от Новини
Калифорния ще облага с данък лития, за да финансира екопроекти