IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Реформите в БДЖ продължават независимо от обявената стачка

Загубите на железниците при евентуална стачка при товарните превози ще бъдат 400 хиляди лева на ден, а при пътническите превози - 200 хиляди лева на ден

15:47 | 22.11.11 г. 24
Автор - снимка
Създател
Реформите в БДЖ продължават независимо от обявената стачка

Реформите в БДЖ, започнали през миналата година, ще продължат независимо от това дали на 24 ноември ще има стачка. Това заяви председателят на съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров.

Той подчерта, че обявените наскоро пет мерки, включени в реформата за подобряване положението на железниците, включително и съкращаването на две хиляди човека до края на годината, остават в сила. Владимиров каза, че в противен случай железниците ще фалират.

Главният юрисконсулт на БДЖ Ваня Флорова заяви, че предстоящата стачка е незаконна, тъй като се нарушават разпоредби на закона за уреждане на колективните трудови спорове и закона за железопътните превози. Затова при започване на стачката ръководството на БДЖ ще подаде иск в съда за обявяване на нейната незаконосъобразност.

Всички стачкуващи служители от БДЖ ще трябва да се регистрират в определени списъци, за да може времето, през което не са работили по време на стачката, да се отрази на заплащането им, каза Флорова. На тези служители по-късно ще се търси и дисциплинарна отговорност, ако съдът постанови, че стачката е незаконна.

БДЖ няма възможност да осигури алтернативен превоз на пътниците чрез автобуси по време на стачката, заяви управителят на БДЖ – Пътнически первози Методи Христов. Той поясни, че за целта би трябвало да се осигурят над 500 автобуса на ден, а компанията няма такава възможност, нито може да плати подобен превоз. Железниците имат договор с автобусна фирма за извозване при аварийни случаи на пътниците от пет вагона, допълни Христов.

Относно отправените критики от страна на синдикатите, че и Европейската комисия е критикувала плана за реформи на БДЖ, Владимиров посочи, че при изготвянето на плана за реформи са заложени икономически показатели за ръста на икономиката на страната, които са били валидни през миналата година, но сега по всяка вероятност няма да бъдат изпълнени.

Затова планът ще бъде преработен като се имат предвид по-ниските икономически показатели на страната. „Целта ще е БДЖ да оцелее дори при по-ниски приходи от планираните“, подчерта Владимиров.

Последна актуализация: 20:13 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

14
rate up comment 0 rate down comment 2
Jay Gould
преди 12 години
Реформа в БДЖ не се прави. Съкращава се персонал, защото са наистина пред фалит. Това което се прави няма да спаси компанията, а и целта не е това, а да я разпрарчатосат и някой да я купи евтино. Например, само който не е питал за цените на товарните превози не е наясно, че бяха невъзможно високи, което ги правеше абсолютно неконкурентни на автотранспорта..Защо са такива? Ами много е просто. Защо някой ще иска да нямат работа и по каква причина?! Пътническия превоз също може да е на печалба, но .... някой пак не иска. А за кражбите да не говорим. Ония 1500 вагона дори не ги търсят в момента... Така, че за мен нещата са ясни. Фалит, а после ще се появи някой стратегически купувач от чужбина, с български собственици разбира се и готово.. Тогава обаче пак няма да тръгне като хората, защото както знаем в 95% от случаите тия наши назначени милионери на пазара не могат да се оправят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 3 rate down comment 1
IMRO
преди 12 години
Крайно време е да се реши БДЖ каква компания ще е и за кого ще работи - дали ще е рентабилна компания, която работи в услуга на и за своите клиенти, или раздута, постоянно губеща компания, която работи... заради самата себе си - за да създава работа на железничари и да храни синдикалисти (колкото повече работници, толкова повече членски внос).Пред втория вид БДЖ - такъв какъвто го гледаме през последните 20 години - е по-добра дори перспективата изобщо да няма БДЖ. Такова БДЖ, в което някакви мърляви железничари получават някакви мърляви заплати, които едва ги държат живи, и возят въздух (или пътници без билети) по линии, които отдавна са загубили смисъла на своето съществуване, във влакове-гробници, които могат да пламнат всеки момент, няма смисъл повече да съществува.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 2 rate down comment 2
mpy_yordanov
преди 12 години
От една страна новото ръководство, от друга ЕК не дава държавата да дава пари, дори иска връщане на вече дадени, от трета кредита от СБ, за да тръгне, пак ЕК трябва да каже ОК и от четвърта Дянков не дава пари без реформи. От пета Кредиторите също се чудят какво да правят, дали да фалират БДЖ, като му скочат веднага или то ще оцелее.Като чели средата за реформи е налице. Ще бъде много интересно, дали стачката ще се проточи и дали случайно няма да се наложи съкращаване на 5 000 души, вместо 2 000.Кутията на пандора е отворена и в ръцете на служителите е да осъзнаят, че Кредиторите, ЕК и Дянков няма да им се поддат.Или ще се поддадат? Предстои да видим.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 1
kravata_mu
преди 12 години
дали са 2-3-5, няма значение. колкото е икономически изгодно - толкова да са. ама да не са така субсидирани с парите на всички
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 2
coko_boko
преди 12 години
ами 3-4 конкурента.... малко са моне 7 или по добре 9 ..... какво говориш, като текучеството на превози е толкова малко, можеби по линия на фирма...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 2 rate down comment 2
optional
преди 12 години
сякаш новото ръководство на БДЖ е готово на реформи. друг въпрос е с какъв обхват, тъй като синдикатите манипулират и извиват ръце
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 1
hellwitch
преди 12 години
За мен лично трябва да се следва концепцията, държавата да се грижи за инфраструктурата. Ако има социални "влакове" и т.н. те да си минават като социално подпомагане през съответното министерство. А превозите да са частни като се създаде конкуренция - поне 3-4 конкурентни компании. А държавата да събира такси за инфраструктурата.Същото трябва да е и в енергетиката, а там е на обратно: държавни производители, частна инфраструктура ?!? Много глупости се вършат за съжаление.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 1
hellwitch
преди 12 години
А това, че в БГ синдикатите за нищо не стават се знае от отдавна.Най яркия пример е учителската стачка от 4-5 години. Сега и да искаме образование ще трябва да се гради от нулата
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 1
optional
преди 12 години
така е. при сегашните дотации от държавата и политика на наливане на пясък в морето обаче няма как да се развиват конкурентни услуги по превоз
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още