IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мълчаливото съгласие ще бъде въведено в инвестиционния процес

Трябва да се оптимизират процедурите и контролните механизми в програмата за саниране, коментирал е регионалният министър пред строителния бранш

21:58 | 16.05.17 г.
<p>
	Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. <em>Снимка: БТА</em></p>

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Снимка: БТА

Предвижда се въвеждане на института на мълчаливото съгласие, където нормативната уредба позволява, съобщават от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Това е казал министър Николай Нанков на среща с Управителния съвет на Камарата на строителите в България.

"Необходимо е облекчаване на инвестиционния процес и повишаване на качеството на инвестиционните проекти. Целта ни е преодоляване на административната тежест и съкращаване на сроковете", посочил е Нанков пред строителния бранш.

Това е първата от поредицата срещи на министъра с браншовите организации от сектора, на които той ще представи приоритетите и политиките на ведомството през 4-годишния мандат.

Представителите на КСБ и Нанков са обсъдили възможността за въвеждане на типова документация при кандидатстване по обществени поръчки, като във всяка една се отразяват спецификите на съответната процедура. Министърът е казал, че пилотно те могат да бъдат предложени за пътния отрасъл и е напомнил, че такива вече има в сектор "Води".

Според него трябва да се продължат добрите практики и да се запази скоростта при осъществяването на важни проекти - да се завърши автомагистрала "Струма", да се мисли за трасето София - Калотина и магистрала "Хемус", направлението Дунав мост 2 - София, което да се разшири поне до скоростен път. 

Министърът е категоричен, че основна цел е въвеждането на тол системата, която ще позволи увеличаването на приходите от ползването на пътищата в страната в пъти. Сега приходите от винетни такси са около 300 млн. лв. Годишно.

Предстои да приключи работата по осъвременяването на Наредба 1 за проектиране на пътища и Наредба 2 за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.

Трябва да се оптимизират процедурите и контролните механизми в Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради. Оперативната програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 и програмите за трансграничното сътрудничество са едни от основните инструменти, които дават работа на строителния бранш, допълнил е Нанков.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още