Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Девет критични задачи за устойчиво успешна компания

Половината от стартъпите се провалят до 5 години, показват историческите стандарти, а днес този дял е по-висок, заяви проф. Ерик Фламхолц

Девет критични задачи за устойчиво успешна компания

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

50% от стартъпите се провалят до 5 години. Това показват историческите стандарти. Днес този дял е по-висок, но според историческите стандарти половината стартиращи компании не успяват да се превърнат в устойчиво успешна организация. Това заяви проф. Ерик Фламхолц*, който е помогнал на стотици организации да се разраснат и да станат успешни, по време на лекцията си за Клуб Investor.bg „Предприемачество“.

Проф. Фламхолц посочи, че ключово при консултирането на редица компании е провеждането на емпирични тестове, с които доказва хипотезите си.

„Редица публикации в управленското консултиране въобще не са били валидирани чрез емпирични проучвания. Следователно идеите се сриват“, посочва той. „Ако не можете да измерите нещо, не може да го управлявате“, коментира още проф. Фламхолц.

Още по темата

По думите му една стартирала компания, която се стреми към дългосрочен успех, до голяма степен преживява т.нар. „болки на растежа“ като децата.

Опитът на проф. Фламхолц показва още, че 70% от компаниите, подкрепени от рисков капитал, се провалят. По думите му това се дължи на факта, че те използват чужди пари. „Нямам нищо против рисковия капитал, проблемът е как той се управлява“, каза той.

Проф. Фламхолц представи и 9 критични задачи, за да изградите устойчиво успешна организация. Според него ако покриете всички 9 задачи, имате около 90% шанс компанията ви да стане устойчиво успешна.

1. Определете бизнес концепцията и идентичността, като тук се включват и целевите клиенти на вашите продукти или услуги.

2. Формулирайте стратегическа мисия – това, което искате да постигнете за определен период от време, а не просто мъглява концепция.

3. Развийте основна стратегия. Повечето компании имат стратегии, които гравитират около бизнеса, но им липсва основната стратегия.

По думите на експерта първите три задачи са фундаментални. Повечето компании се фокусират върху точки 4 и 5, а всъщност и последователността е важна.

4. Дефинирайте конкретен пазар или ниша, където бизнесът ви да се развива.

5. Развийте подходящи продукти или услуги.

Следва инфраструктурата на бизнеса:

6. Как да придобием и развием ресурси, за да има дейност компанията.

7. Развийте оперативните системи, за да работи компанията ви всеки ден. Добър пример е казусът с British Airways от уикенда, когато срив с системите на авиокомпанията доведе до загуби за милиони долари.

8. Развийте управленските системи за цялостното функциониране на компанията в дългосрочен план.

9. Развийте и ефективно управлявайте организационната култура.

*Професор Ерик Фламхолц е прекарал 25 години в проучвания защо някои организации успяват, а други се провалят и какво е нужно, за да се създаде успешен бизнес. Преподавал е в University of Michigan, Columbia University, University of California и др. Книгите му, сред които са "Стълбата на успеха" и "Корпоративна култура - основно стратегическо предимство", са публикувани от издателства като Stanford University Press, Oxford University Press, Wiley.

Генерален партньор на Клуб Investor.bg - Предприемачество е Пощенска банка. Събитието се провежда с подкрепата на FORTEAM, iuvo Group, MAXI Club, Индустриален Холдинг България, ЕЛАНА Финансов Холдинг, Sirma Group и Мedical Dent.

По статията работиха: автор Радина Колева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Други
Интересът към професионалното образование расте