IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Започна рехабилитацията на жп отсечката от Скутаре до Оризово

До 2022 година ще бъде изцяло модернизирана железопътната линия от сръбска граница до пристанище Бургас

14:55 | 30.08.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

70 млн. лева ще бъдат инвестирани в цялостната рехабилитация на 26-километровата жп отсечка от Скутаре до Оризово –  част от проекта "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по жп линията Пловдив - Бургас, фаза 2".

На жп гарата в село Белозем зам.-министърът на транспорта Велик Занчев и генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Красимир Папукчийски направиха символичната първа първа копка на ремонтните дейности, съобщи транспортното министерство.

Средствата за проекта са осигурени от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".

„Строителните дейности трябва да приключат до началото на 2019 г., след което по това направление влаковете ще могат да се движат със скорост между 130 и 160 км/ч, заяви Занчев и уточни, че жп гарата в Белозем също ще бъде модернизирана в рамките на година и половина.

Заместник-министърът обяви, че утре започва рехабилитацията и на отсечката Стралджа-Церковски, която също е част от жп линията Пловдив-Бургас, като до края на годината ще започне строителството и на жп линията от София до Елин Пелин.

“Целта ни е до 2022 г. да има изцяло модернизирана железопътна магистрала от сръбската граница до пристанище Бургас”, каза още Велик Занчев.

Той напомни, че договорените средства по оста за железопътни проекти в новия програмен период на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са близо 64 млн. лева. Във финален етап на одобрение са още два големи железопътни проекта.

"Работим активно и за закупуване на нов подвижен състав, който ще се движи по обновените трасета, като плановете ни са до средата на 2020 г. да имаме първите нови влакове”, посочи Занчев.

Той посочи, че до края на 2018 г. ще бъде изплатен дългът, натрупан до 2009 г. в БДЖ, а това ще отвори възможности за повече инвестиции в пътническите превози, но все още не са готови разчетите колко нови влакове ще бъдат купени.

 

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:52 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още