IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нов стартъп внася изкуствения интелект в музикалната индустрия

Чрез анализ на големи масиви данни музикантите ще виждат веднага къде и как се слушат песните им

15:07 | 23.03.17 г.
<p>
	<em>Снимка: pixabay.com</em></p>

Снимка: pixabay.com

Швейцарско-шведски стартъп иска да внесе мощта на анализа на големи масиви данни и социални медии в музикалния бизнес, предлагайки на музикантите мигновен поглед върху това къде и как се слушат песните им, за да маркетират по-добре музиката си сред феновете, разказва Bloomberg.

Utopia Music Group се рекламира като нов вид звукозаписна компания от основателя ѝ – Матиас Хайлмстед. Подобно на класическите лейбъли Utopia Music ще продуцира и резервира изпълнения на живо и ще управлява логистичните въпроси на музикантите, като полети, таксита и хотелски стаи.

Компанията обаче твърди, че предлага нещо повече – софтуер с изкуствен интелект, който анализира данните, събрани от сайтове като Facebook, Twitter и Instagram. Заедно с информация от YouTube, радио плейлисти и услуги за музикална услуга, той представя анализи, които посочват къде, например, е най-бързо растящата публика на музикантите. Тази информация може да се ползва, за да се увеличи печалбата чрез по-добри решения за маркетингови кампании, концерти на живо и промоции.

Днес музикалният свят е толкова дигитален, че може в крайна сметка да видиш резултата от маркетинговите си усилия секунди по-късно“, казва Хайлмстед в телефонно интервю преди Winter Music Conference в Маями тази седмица.

За разлика от сделките на традиционните лейбъли, Utopia Music ще сключва безсрочни договори с музикантите, което ще им позволява да си тръгнат по всяко време, казва Хайлмстед. Програмистът и сериен предприемач, основател на облачно-базираната телевизионна услуга Magine и съосновател на компанията за видеа по заявка Voddler, е убеден, че музикантите ще остават, когато видят ползите от вградена с изкуствен интелект маркетингова стратегия, която улавя глобалните данни за навиците на слушане на музика и новопоявяващите се тенденции, казва той.

Ние сме смесица от звукозаписна компания, издател и мениджърска компания, която работи с музикантите, за да свие веригата с добавена стойност и използва технологии, за да може прозрачно да разширява обхвата им“, казва Хайлмстед. „Звукозаписните компании днес не използват много от модерните маркетингови технологии“, като те използват по-скоро техники тип проба-грешка.

Компанията, която в момента се финансира от шведи и от малък брой инвеститори, планира да привлече „по-голяма“ сума в края на третото тримесечие, за да инвестира в мениджърски компании и музиканти и да се възползва от съществуващите потоци на приходи, казва Хайлмстед.

Тези дни музикантите печелят повече от турнета, отколкото от разпространение на музиката си, а индустрията е много старомодна, като резервациите за концерт все още са базирани на лични контакти, казва той. Utopia Music може да види, че някой музикант трябва да изнесе концерт утре в Ню Йорк, например, защото базата му от фенове там се увеличава.

Това може да промени цялата индустрия на турнета, защото музикантът винаги ще знае къде той е най-горещият, увеличавайки значително печалбата си“, казва Хайлмстед.

Utopia Music е базирана в Цуг, Швейцария, за да се възползва от най-добрите международни корпоративни закони за разширяване на приходите на музикантите, казва Хайлмстед. Основният оперативен офис на Utopia обаче е в Барселона, където местните закони за по-благосклонни към стартъпите, а има и други офиси в Лос Анджелис и Ню Йорк.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:18 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още