IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

БДЖ може да се сдобие с влакове за 200 млн. лева

Въпрос на политическо решение е средствата да се отпуснат, ако останат пари от концесията на Летище София, според транспортния министър

15:56 | 17.08.16 г. 3
БДЖ може да се сдобие с влакове за 200 млн. лева

Влакове за 200 млн. лева ще бъдат закупени, ако останат средства от концесията на Летище София. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски в Министерския съвет, съобщава БНР.

„Политическото решение е след концесията, при наличен ресурс, да се отделят 200 млн. лева за нови влакове“, коментира Московски.

С пари от концесията на Летище София трябва да бъдат погасени дълговете на държавните железници. Това беше заложено в Закона за бюджета.

Все още обаче се чака одобрението на Европейската комисия (ЕК), защото трансферът попада в регулациите на държавната помощ. Наскоро Московски коментира, че има неофициално съгласие на институцията, а формалното ще бъде получено през септември.

В началото на юни Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията обяви процедурата за концесия. Предвижда се летището да бъде отдадено за 35 години срещу 550 млн. лева минимално еднократно концесионно плащане без ДДС. Сумата набъбва до 660 млн. лева с ДДС. Заложени са и изисквания за инвестиции.

Общият размер на дълговете на БДЖ се изчисляват на над 400 млн. лева.

Холдингът през 2014 г. подготви оздравителен план, който предвиждаше три сценария за развитие – песимистичен, реален и оптимистичен. Финансовото министерство обаче не отпусна средства за реализацията му.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:28 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 1
Todor78
преди 7 години
Неясно защо ще се инвестират 200 млн. лв в нови влакове при положение че чехи, унгарци, поляци и т.н. си преоборудваха локомотивите с ново задвиждавне (двигатели, трансмисии, спирачки, управление). Имайки предвит че в България има кадърни специалисти които биха могли да извършат подобно преоборудване за много по малко средства защо трябва да се хвърляме на закупуване на нови локомотиви Siemens които първо че са безумно скъпи и второ изискват скъпа подръжка. Не е ли по добре да се погледне първо върху инфраструктурата и да се даде възможност на частни превозвачи да правят превози по тази инфраструктура с обновени или нови локомотиви
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 0
Momchil_Matev
преди 7 години
НКЖИ да правят скоростни трасета, а БДЖ да работят по разписанията, удобствата и рекламата. Просто да купят локомотиви и да реновират сегашните вагони в нашите заводи. 120-130 км/ч е съвсем прилична скорост за държава с нашия мащаб. Няма смисъл да се купуват "европейски" вагони, които действително ще бъдат изкорубени за няколко месеца.НКЖИ-БДЖ трябва да конкурират автобусите и имат много работа по въпроса. Една линия до Слънчев бряг и една до Созопол ще убият рибата! С преки влакове от София. Какво чакат?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 0
penman
преди 7 години
Ако пуснат новозакупените влакове като пътнически или дори бързи, в които се вози прослойката на обществото, която е почти лишена от хигиенни и цивилизационни навици, ще стане както със закупените преди години влакове Сименс. Последните са в окаяно състояние, за разлика от Германия, от която имам непосредствени впечатления. Но там няма да видиш ***, вдигнали си краката на седалките, плюещи по пода и т.н. Е миналия месец видях едни такива, но бяха от маймуните, който я наводниха в последно време. Затова има смисъл да бъдат пуснати като луксозни експреси, със съответна адекватна цена. А ъндърграунда на обществото да си пътува с старите или с автобуси.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още