IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Министерството на туризма готви мащабни опознавателни турове за чужди журналисти

Акцентира се на представянето на България като разнообразна туристическа дестинация пред ключовите пазари, от които ни посещават най-много туристи

17:23 | 30.06.16 г.
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Министерството на туризма подготвя нова мащабна кампания за реклама на България на водещите пазари в Европа и Азия чрез опознавателни турове за медии.

Общата стойност на поръчката е над 1,6 млн. лева, показва справка в регистъра на Агенцията за обществени поръчки. Крайният срок за подаване на оферти е 1 август, като отварянето им е предвидено за 2 август.

Сред държавите, чиито журналисти ще посрещнем, са Великобритания, Ирландия, Франция, Скандинавските държави, Русия, Украйна, Беларус, Молдова, Германия, Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Словения, Унгария, Италия, Испания, Португалия, Румъния, Турция, Гърция, Албания, Босна и Херцеговина, Черна гора, Македония, Сърбия, Китай, Япония, Индия, Израел. Само през миналата година от тези страни в България са пристигнали 6,5 млн. туристи, сочат данните на ведомството.

Всеки от туровете е съобразен със спецификата на търсенето от съответния пазар, като ще бъде представено многообразието на страната ни, посочват от министерството.

Предвидени са общо 13 опознавателни тура, групирани според държавите и темите. В първия тур ще участват представители на медиите във Великобритания, Ирландия и Франция. На журналистите от трите държави ще им бъдат представени българската архитектура и занаятчийство, както и възможностите за почивка на море, ски, спа, виното и кухнята на България, както и възможностите за еко туризъм.

Предвиждат се посещения в Панагюрище, Копривщица, Подбалканските градчета, Велико Търново, Габрово, Сливен, Жеравна, Пловдив, Пещера, Сандански, Банско, Велинград, Боровец, Варна, Бургас, Несебър, Созопол и други морски курорти, Ивайловград, Мезек, Кърджали с Перперикон и Татул и други.

Вторият тур е за журналисти от Скандинавските страни, Холандия и Белгия. Темите са голф, море, спа, кухня, вино, селски и еко туризъм, а дестинациите – голф комплексите около София, Правец и Разлог, Пловдив, Варна, Бургас, Балчик, Велико Търново, Мелник, регионът на Смолян и други.

За журналистите от Русия основните теми са поклоннически и морски туризъм. Те са в една група с представители на медиите от Украйна и Балтийските държави, на които ще се представят и възможностите за морски и спа туризъм. Дестинациите са подобни на по-горните, с изключение на поклонническите. Министерството предвижда да покаже на журналистите манастирите то т.нар. Софийска Света гора, Дряновския манастир и Гложенския манастир.

Четвъртият тур е за медии от държавите от Кавказкия регион и бившите съветски републики от Централна Азия. Темите са море, култура, спа, вино и кухня, а в дестинациите се появяват още и Хисаря, Калиакра, Широка лъка.

Петият тур е за журналисти от Германия, Австрия и Швейцария с фокус морски, спа и еко туризъм. В дестинациите няма разлики от по-горните. Шестият е за медии от Чехия, Полша, Словакия и Словения с фокус морски, зимен и културен туризъм.

В седмата група влизат журналисти от Унгария, Хърватия, Италия, Испания и Португалия, които ще привличаме с морски, зимен, спа, културен, кулинарен и еко туризъм. В маршрутите на групата, освен обичайните дестинации, се срещат още Чепеларе, Девин, Боженци.

Следващата група е за медии от Румъния, Турция и Гърция с фокус основно върху спа, здравен, зимен, еко и селски туризъм. Туристи от държавите от Западните Балкани разчитаме да привлечем с представяне на зимен, морски, спа и градски туризъм пред медии от тези държави.

За далечните азиатски пазари – Китай, Япония и Индия, акцентът е върху културата, еко туризма, спа, занаяти, вино, кухня, като журналисти от тези страни ще посетят освен повечето от вече споменатите дестинации и Белоградчик, Чипровци, Троян, Плевен, Ловеч и други.

Последните опознавателни групи са с представители на медиите от Израел и Египет, както и САЩ с фокус върху културния туризъм, кулинарния туризъм, природата.

Предвидени са и специализирани турове за голф, спа и балнеология, както и по поречието на Дунав.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:03 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още