IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Над 170 хил. данъчни удостоверения ще могат да се издават автоматично

Банкови институции, нотариуси и общини ще могат да получават документите директно, без да ангажират гражданите

12:57 | 30.05.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Над 170 хил. удостоверения за дължими данъци ще могат да се издават автоматизирано, без да се налага посещение в офис на НАП, съобщават от приходната администрация.

От 1 ноември 2016 г. НАП е осигурила възможност за предоставяне по служебен път на удостоверение за наличие или липса на задължения на административните органи и възложители на обществени поръчки. Достъп до тази електронна услуга ще бъде предоставен от приходната администрация и на банкови институции, нотариуси и общински власти.

В момента представяне на удостоверение за наличие или липса на задължения към НАП се изисква от 97 нормативни акта, като документите се предават на обществени и частни организации, като например при участие в обществени поръчки, получаване на кредит и др. 

Близо 400 хил. годишно са удостоверенията за дължими данъци, издавани от НАП, като процедурата по снабдяване с тях отнема време и минимум едно посещение в офисите на приходната агенция.

Тази административна тежест може изцяло да бъде премахната след въвеждането на новия модел, чрез който банкови институции, нотариуси и общини ще могат да изискват и получават удостоверенията директно чрез електронните услуги на НАП, без да се налага да ангажират гражданите с набавянето на документите.

От приходната агенция допълват, че предстоят срещи с представителните организации на банките, на общинските власти и нотариусите, за да се уточнят техническите параметри на обмена на информация. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:45 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още