IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Павлова: Строежът на „Хемус“ започва от догодина

Могат да се проведат процедури за изграждането на едва 60 км нея, заяви регионалният министър

10:41 | 14.11.14 г. 28
Павлова: Строежът на „Хемус“ започва от догодина

От следващата година започва строителството на магистрала „Хемус“, но към днешна дата могат да се проведат процедури за изграждането на едва 60 км нея - за участъка от Ябланица до разклона Плевен-Ловеч. Това каза регионалният министър Лиляна Павлова пред „Нова телевизия“.

А за всички 300 км са нужни процедури по отчуждения, за които трябват законови промени, посочи регионалният министър.

Павлова обясни, че трябва да се осигури финансов ресурс за това, тъй като една много малка част от него ще може да бъде финансирана с пари от европейските фондове. Половината от магистрала "Хемус" е с европейско безвъзмездно финансиране, а за останалата част - при Велико Търново и Шумен, ще трябва да финансираме със собствени средства, обясни министърът.

„Нашата цел е до 2020 г. в голямата си част да реализираме този проект, започвайки строителство от следващата година на първите 60 км”, обясни  Павлова. 

Няма да бъде въвеждана такса за магистралата, каза още регионалният министър. Тя коментира, че засега не се предвижда такава, защото няма да е справедливо Северна България да има платен достъп, тъй като тази магистрала е жизненоважна за икономиката ни. 

Павлова съобщи още, че се предвижда винетките да станат електронни, както и да да се въведе GPS система за тировете, за да заплащат за изминато разстояние. “Това е цялостна реформа в системата, която преди 2018 г. няма да се случи”, посочи регионалният министър.

Относно магистрала "Струма" министърът коментира, че се предвижда изграждането на 13-километров тунел и се работи по детайлно проектиране, оценка на въздействието върху околната среда с цел да се опази уникалната природа в Кресненското дефиле. „Възложили сме да има такова съчетание – чисто техническо решение, ако не е тунел, какво може да бъде, съчетано с мерки за опазване на околната среда и най-важното - моделът да е икономически изгоден”, поясни Лиляна Павлова.

"Месец януари приключва процедурата по екологична, техническа и икономическа оценка. След това ще бъде избран най-подходящият вариант и ще започне неговото проектиране. До 2020 г. сме длъжни да достроим този участък от магистралата”, уточни Павлова.

Министърът обясни, че наследява две неработещи министерства и целият инвестиционен процес е блокиран. „Не можем да издаваме разрешения за строеж, трябва да върнем правомощията на общините, да променим 65 закона, за да започне да функционира отново инвестиционният процес по един подреден начин. Готова съм със законодателната инициатива и промяната на тези закони е готова”, каза Павлова.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.
Финанси виж още