IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Постъпленията от платеното паркиране в София растат с 13% към края на август

Центърът за градска мобилност на столицата отчита засилване на продажбите на абонаментни карти за градския транспорт

11:51 | 10.10.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

От началото на 2016 г. до края на август постъпленията от двете платени зони за паркиране в София възлизат на 13,3 млн. лева. Това е с 13 на сто повече от приходите от платено паркиране в столицата за същия период на миналата година. Това коментира пред БТА изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност в София Христиан Петров.

Петров оглави общинското дружество към края на юли, след като старото ръководство подаде оставка заради скандал с обществена поръчка за изграждане на спирки, спечелена от фирма, близка до бившия депутат от ГЕРБ Ирена Коцева. Коцева напусна парламента след публикуването на разкритията.

Заради скандала оставка подаде и зам.-кметът по транспорта в София Любомир Христов. Неговия пост зае Евгени Крусев.

Петров отчита, че приходите от принудително преместване са 1,5 млн. лева, което е с 27 на сто повече от миналата година. Причината за повишението на приходите е в резултат на засиления контрол на екипите на Центъра за градска мобилност.

Директорът на дружеството подчерта, че няма други промени в таксите или в броя на местата за паркиране.

„Основната задача на зоните е да осигурят паркоместа, както и да помогнат на трафика. Преди години по малките улици в центъра не можеше да се спре от паркирали и от двете страни коли“, казва директорът на компанията.

Центърът за градска мобилност отчита и силен ръст на продажбите на абонаментни карти за пътуване с градския транспорт в столицата, след като през лятото цената на билета за еднократно пътуване беше увеличена на 1,6 лева.

Петров посочва, че през цялата 2015 г. са закупени само 226 едногодишни карти за пътуване. От 1 юни до 30 август са закупени 10 258 годишни карти на цена от 365 лева всяка.

Тройно са се увеличили и продажбите на еднодневните карти за градски транспорт, показват данните на дружеството. Вече е пусната и новата "Карта София". Тя е електронна, на цена от 20 лева, за всички линии с валидност от три календарни дни. Картата дава право на отстъпки в над 30 туристически и търговски обекта в града, допълва Петров.

Директорът на компанията посочва, че основната цел за тази година е градският транспорт в София да измине общо 58,6 млн. км, за което трябва да получи около 215 млн. лева.

За София субсидията за дружеството е 46% от общите приходи, а останалите са приходи от превозни документи, от платено паркиране и т.н. За сравнение, според данни на Европейската асоциация на органите за обществен транспорт в Прага например субсидията за градския транспорт достига 75% от приходите, в Будапеща е 64%, а в Париж – 19%, като 42% там са други приходи, а 39% - приходи от превозни документи.

Основната цел на новото ръководство на Центъра на градска мобилност е превръщането на градския транспорт в предпочитан начин на придвижване, коментира Христиан Петров. Това може да стане чрез модернизиране на превозните средства, по което общината работи, и изграждането на инфраструктура.

Предстои до един месец в столицата да тръгне и тестови електробус, за да се прецени как той се движи в реална градска среда и възможно ли е въвеждането на такъв тип транспорт, допълва Петров.

Продължава работата и по интелигентната система на таксуване в столичния градски транспорт. Целта е да се изгради такава технологична инфраструктура, която да позволи най-гъвкава тарифна политика и да е в интерес на гражданите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:22 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още