Неприятностите за американския финансов гигант Goldman Sachs се увеличават все повече. След като бе обвинен в крупна измама с ипотечни ценни книжа, сега Goldman Sachs е изправен пред вълна от жалби на клиенти относно бизнес практиките на звеното на банковия холдинг за обслужване на ипотечни заеми Litton Loan Servicing, пише Financial Times.
През декември 2007 г. Goldman Sachs купува тексаската компания Litton Loan Servicing, специализирана в събирането на плащанията по стотици хиляди кредити на стойност десетки милиарди долари. По-голяма част от тези заеми са отпуснати на високорискови кредитополучатели.
Чрез сделката Goldman Sachs намира нов начин да печели от рисковите кредитополучатели и в същото време получава информация от първа ръка за състоянието на жилищния пазар, докато финансовата криза се задълбочава.
Покупката на Litton Loan Servicing обаче поставя Goldman Sachs в необичайната позиция да се защитава от стотиците жалби от основни клиенти на Litton Loan Servicing, които твърдят, че Littion им е събирала такси по нечестен начин. Без да се признае за виновна, Litton Loan Servicing плати глоба от 532 хил. долара през миналата година заради обвинение, че е начислявала лихва за просрочие на свои клиенти по време на 60-дневния гратисен период от заемите, които е придобила за обслужване.
Главният изпълнителен директор на подразделението на Goldman Sachs Лари Литън твърди, че всички такси, които се начисляват, са част от обичайните процедури на компанията. Според него оплакванията срещу Litton Loan Servicing неминуемо са били неизбежни, като се има предвид факта, че компанията обслужва предимно заемите на затруднени кредитополучатели.
През последните три години срещу Litton Loan Servicing са постъпили близо 800 жалби, което е повече от оплакванията, подадени срещу други компании от този бранш.
Уебсайтът Consumer Affairs, в който американските домакинства публикуват своите проблеми като потребители, е получил 390 жалби срещу Litton само през миналата година, което е с 60% повече спрямо предишните 12 месеца и три пъти повече спрямо оплакванията срещу конкурентите на компанията. Много клиенти са заявили, че са участвали в пробни програми за преструктуриране на техните ипотечни заеми, които да намалят техните месечни вноски, но в крайна сметка им е била отказана подобна трайна модификация, в резултат на което размерът на заема им се е увеличил.
Правителствените данни за април показват, че клиентите на Litton, които са получили право на трайно преструктуриране на техните ипотечни заеми, са били само 29% от всички кандидатствали в сравнение с 80% средно при конкурентите на компанията.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?