IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Kредитополучатели в САЩ се жалват срещу звено на Goldman Sachs

Вълна от жалби се надига срещу бизнес практиките на звеното за обслужване на ипотечни заеми Litton Loan Servicing

14:44 | 16.06.10 г.
Автор - снимка
Създател
Kредитополучатели в САЩ се жалват срещу звено на Goldman Sachs

Неприятностите за американския финансов гигант Goldman Sachs се увеличават все повече. След като бе обвинен в крупна измама с ипотечни ценни книжа, сега Goldman Sachs е изправен пред вълна от жалби на клиенти относно бизнес практиките на звеното на банковия холдинг за обслужване на ипотечни заеми Litton Loan Servicing, пише Financial Times.

През декември 2007 г. Goldman Sachs купува тексаската компания Litton Loan Servicing, специализирана в събирането на плащанията по стотици хиляди кредити на стойност десетки милиарди долари. По-голяма част от тези заеми са отпуснати на високорискови кредитополучатели.

Чрез сделката Goldman Sachs намира нов начин да печели от рисковите кредитополучатели и в същото време получава информация от първа ръка за състоянието на жилищния пазар, докато финансовата криза се задълбочава.

Покупката на Litton Loan Servicing обаче поставя Goldman Sachs в необичайната позиция да се защитава от стотиците жалби от основни клиенти на Litton Loan Servicing, които твърдят, че Littion им е събирала такси по нечестен начин. Без да се признае за виновна, Litton Loan Servicing плати глоба от 532 хил. долара през миналата година заради обвинение, че е начислявала лихва за просрочие на свои клиенти по време на 60-дневния гратисен период от заемите, които е придобила за обслужване.

Главният изпълнителен директор на подразделението на Goldman Sachs Лари Литън твърди, че всички такси, които се начисляват, са част от обичайните процедури на компанията. Според него оплакванията срещу Litton Loan Servicing неминуемо са били неизбежни, като се има предвид факта, че компанията обслужва предимно заемите на затруднени кредитополучатели.

През последните три години срещу Litton Loan Servicing са постъпили близо 800 жалби, което е повече от оплакванията, подадени срещу други компании от този бранш.

Уебсайтът Consumer Affairs, в който американските домакинства публикуват своите проблеми като потребители, е получил 390 жалби срещу Litton само през миналата година, което е с 60% повече спрямо предишните 12 месеца и три пъти повече спрямо оплакванията срещу конкурентите на компанията. Много клиенти са заявили, че са участвали в пробни програми за преструктуриране на техните ипотечни заеми, които да намалят техните месечни вноски, но в крайна сметка им е била отказана подобна трайна модификация, в резултат на което размерът на заема им се е увеличил.

Правителствените данни за април показват, че клиентите на Litton, които са получили право на трайно преструктуриране на техните ипотечни заеми, са били само 29% от всички кандидатствали в сравнение с 80% средно при конкурентите на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:57 | 21.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още