Близо три четвърти от компаниите, които попадат в класацията Fortune 500, както и редица други медийни и рекламни групи по света имат свой профил в Twitter към декември 2009 г., показват данни на маркетинговата агенция Datran Media.
Този дял се очаква да нараства и занапред, като маркетолозите се надяват, че присъствието им в сайта за микроблогове може да ги приближи до потребителите и да им помогне в комуникацията, изграждаща доверие и обвързаност с марката.
Влиянието, което сайтът има за увеличаване на доверието към компанията, е различно по света, казват от маркетинговата и PR група Fleishman-Hillard. Докато интернет потребителите в Китай се чувстват значително по-обвързани с компании, които поддържат микроблог, то тези в Северна Америка и Обединеното кралство остават по-равнодушни, показват данните, цитирани от eMarketer.
46% от запитани китайски потребители са казали, че вярват много повече на дадена организация, след като са започнали да следят нейни постинги в Twitter, като по този показател следващи в класацията са японците (33%) и французите (25%). Във Великобритания обаче Twitter активността на компаниите е довела до повишено одобрение сред едва 3 на сто от хората. Също 3 на сто е делът в Канада, а в Щатите той възлиза на 6 на сто.
Сред проблемите за Twitter-стратегиите на групите се нарежда фактът, че всъщност много малко от тях имат реално добре разработени такива стратегии. По тази причина и капацитетът на сайта за микроблогове не се използва пълноценно. Друг основен фактор е редовното присъствие на потребителите в сайта.
По данни на Edison Research докато 87% от американските потребители са чували за Twitter, то едва 7% го използват. Ето защо корпоративното присъствие в микроблогинга може да означава много малко за тези потребители, които не са част от манията по постингите от 140 знака.
Значително по-сплотени са в отговорите си потребителите по света, когато става дума за наблюдение на потребителските постинги в Twitter от страна на компаниите. В по-голямата си част запитаните се обединяват около мнението, че е добре представителите на бизнеса да следят какво се пише за тях и критиките и препоръките от техните клиенти да се взимат под внимание.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден