Заем до 30 млн. лв. ще бъде изтеглен от Центъра за градска мобилност от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), за да се покрият задълженията към транспортните оператори в София.
На заседание на комисията по транспортна инфраструктура днес заместник-кметът Минко Герджиков обясни пред общинските съветници, че има неразплатени задължения за извършения пробег към частните и общинските оператори, предаде БТА.
Според общински източници към днешна дата задълженията към един от транспортните оператори в столицата - „Карат С“ възлизат на близо 9 млн. лв.
Преди да се изтегли заемът, Столичният общински съвет трябва да даде съгласието си за увеличаването на парите за пътникокилометър, които се плащат на фирмите. От ЕБВР са готови да отпуснат кредит след завишаването на парите за извършвания пробег.
По думите на Минко Герджиков гласуваните средства за заплащане на пробега в градския транспорт се изплащат ритмично, но проблемът идва с неразплатени задължения от миналата година от страна на общинските дружества и по-конкретно „Столичен авторанспорт“, който дължи близо 10 млн. лв. на Лукойл заради неплатено дизелово гориво.
Общинският бюджет предвижда 85,3 млн. лв. за градския транспорт, като 72 млн. лв. от тях са за доплащането на преференциалните карти за градски транспорт. Други 12,3 млн. лв. са компенсация на транспортните оператори съгласно действащият от миналата година регламент на ЕС за компенсиране на дружествата, работещи в обществен интерес и с приходи, които не покриват разходите.
27 млн. лв. осигурява и републиканският бюджет като средства за градския транспорт на столицата. Те по думите на Герджиков „се получават ритмично“.
Освен този заем, общината обмисля изтеглянето на още един - в размер на 10 млн. лв., с който ще се изградят 500 спирки на градския транспорт. Към спирките ще има навеси, електронно-информационно табло и пункт за продажба на вестници.
По думите на Герджиков вече има съгласие с двата издателски съюза за осигуряването на всички издания за тези павилиони, което според него ще вдигне интереса към тях. Според разчетите спирките ще могат да се изградят в кратко време, като всяка от тях струва по около 20 хил. лева. Вече има няколко проекта, от които трябва да се избере един.
Намерението на общината е павилионите да са или нейна собственост, или собственост на нейно дружество. Те ще се отдават под наем, а при неплащането му наемателят може да бъде отстранен веднага, а не както е досега с преместваемите обекти - след дълга съдебна процедура.
По думите на Герджиков по-вероятно е да бъде избран вариантът общинското дружество „Софинвест“ ЕООД да изтегли заемът. По разчетите на общината покриването му ще е в рамките на тригодишен период, след което се очаква павилионите да са на печалба. Двата издателски съюза ще излъчат свой контрольор на общинското дружество, каза още Герджиков.


Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа