IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Авто Юнион Груп с 13% пазарен дял за полугодието при 10,5% преди година

Високите ценови отстъпки и по-лесният достъп до лизингово финансиране на клиентите са в основата на възстановяването на пазара на автомобили

11:09 | 30.07.10 г.
Автор - снимка
Създател
Авто Юнион Груп с 13% пазарен дял за полугодието при 10,5% преди година

Авто Юнион Груп ЕАД продължава да бъде лидер по пазарен дял в продажбите на нови автомобили у нас. Делът на компанията за полугодието е 13% при 10,5% за същия период на миналата година. През 2009 пазарният дял на дружеството възлезе на 11,5%.

Реализираните продажби на Авто Юнион са намалели с 26,8% на годишна база през първата половина на 2010 до 1 111 броя, но спадът за автомобилния пазар като цяло е 40%, което води до увеличение в пазарния дял на компанията.

Най-добри резултати за полугодието са отчетени при продажбите на Fiat, Mazda, Chevrolet, Opel, Renault и Nissan, се казва в междинния доклад за дейността на дружеството, публикуван чрез БФБ. Автомобилният холдинг, който е част групата на Еврохолд България, предлага общо 11 марки.

Продажбите на Renault отбелязват ръст от почти 28% на годишна база през първите шест месеца на 2010, а тези на Fiat се увеличават с 8,2%, като пазарният дял при тази марка расте от 1,6% на 2,9%.

Само през юни Авто Юнион е увеличило продажбите си с 26,5% спрямо май, докато пазарът е нараснал с малко над 11%, като за този резултат най-голяма заслуга имат Fiat (58 автомобила), Opel (39 автомобила), Nissan (34 автомобила) и Mazda (32 автомобила).

Увеличените продажби през юни потвърждават тенденцията за възстановяване на пазара на автомобили, се казва още в доклада за дейността.

Основни движещи сили са високите ценови отстъпки и по-лесният достъп до лизингово финансиране на клиентите, но фактор на стабилност за растежа през следващите месеци ще бъде увеличеното потребителско търсене основно от страна на корпоративните клиенти.

Очакванията са периодът до края на годината да компенсира ниските продажби от началото и изоставането на пазара да бъде сведено до около 20% средно за 2010.

Свързани компании:

Астерион България АД -облигации(8AVA)

Еврохолд България АД(EUBG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:12 | 31.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още