Индустрията на безжичните устройства изглежда губи пътя си. Повече от 90% от населението на САЩ е абонирано за услугите на някой от мобилните оператори, а разнообразието от мобилни услуги и нови устройства изглежда нараства с всеки изминал ден. У нас, по данни от годишния доклад на Комисията за регулиране на съобщенията за 2009 г., общият брой на абонатите е достигнал 10 500 186 души (големият брой абонати идва от факта, че повечето използват услугите на повече от един оператор).
Междувременно потребителите постоянно биват „бомбандирани“ от противоречиви рекламни кампании, които използват жаргонни думи или технически термини при представянето на съответния продукт. Това създава повече объркване и чувство на безпомощност у потребителите. Изглежда е дошло времето индустрията на безжичните технологии да се огледа добре, преди да продължи напред, и да се заеме с поредната си рекламна кампания или промотирането на нов продукт, казва пред списание Forbes Даниел Хейс, партньор в световната консултантска фирма PRTM, която се занимава с операционни стратегии и иновации.
Главозамайващото многообразие от реклами на мобилни устройства, услуги и мрежи представя на потребителите криптирани, буквено-цифрени комбинации като 3G, 4G, UMTS/HSDPA, EDGE и други (последните се отнасят до интернет връзката посредством мобилните телефони). 3G и 4G са инициалите на новото и успешно поколение на „G-тата“ в безжичните мрежи и по-високата скорост при преноса на данни. Изглежда обаче мобилните оператори и производителите на мобилни устройства използват тези инициали в пазарната битка помежду си, която има за цел да пропагандира техните устройства и да внесе смут и дезинформация сред потребителите.
Добър пример за това е продуктът на Apple iPhone 4. Това устройство, от което бяха продадени рекордните 1,7 милиона броя за първите три дни от излизането му на пазара, е наследник на широко известния iPhone 3G модел. Но, имайки предвид името, което е дадено на новия модел, мнозина се заблуждават, че техният нов телефон е по-различен, по-бърз и може би използва по-малко натоварена безжична мрежа.
Така например щатският T-Mobile наскоро обяви, че започва да предлага 4G-скоростна мрежа на част от пазара в САЩ, въпреки че всъщност използва 3G мрежова технология, известна като HSPA+. Това е техническият еквивалент на ситуацията, в която Coca-Cola пуска реклама, в която обявява, че с всяка закупена 3-литрова бутилка получавате всъщност 4 литра от напитката, коментира Forbes.
Доставчиците на безжични услуги са доста агресивни в рекламите си, но от цялата ситуация може да излезе и нещо добро. Те се опитват да обхванат многообразието на безжичните услуги и да наблегнат на технологичната еволюция, която се извършва в момента. В същността й е преходът от гласовите услуги към преноса на данни. Според Федералната комисия за комуникации 42% от американските потребители вече притежават смартфони, които са именно от новото поколение телефони за пренос на данни. И което е по-важно – повече от 63% от потребителите са абонирани за услуги, свързани с пренос на данни, като броят им се увеличава с всяко тримесечие.
С нарастването на зависимостта на потребителите от безжичните смартфони, било то от iPhone на Apple, BlackBerry на RIM или Droid на Motorola, нивото на конкуренция нараства значително. Ето защо, вместо да създават допълнителна неувереност у обърканите клиенти, безжичната индустрия би следвало да определи полето си на действие и да се заеме както с информирането, така и с направата на мрежите на по-бързи и мощни, казва Даниел Хейс. Както и в индустрията с персоналните компютри, които се бореха да изградят честна и справедлива система за уеднаквяване на характеристиките през 90-те години, индустрията на безжичните технологии трябва да приеме и представи независима система за рекламиране на продуктите си, която да е полезна и да говори нещо на потребителите.
Метрики като средна скорост за сваляне, средна латентност на мрежата (времето, за което данните стигат от източника до крайната цел), както и нивото на свързване с интернет биха били с много по-голяма стойност като информация за потребителите, казва експертът. Тези показатели според него ще помогнат за изясняване на въпросите за възможностите на дадена мрежа, които са от значение за потребителите, но все още слабо представени в рекламното пространство. Вместо да намалят клиентите на безжичните оператори, споделянето на тези метрики ще намали броя на неудовлетворените клиенти и ще ги направи по-отдадени на продукта, който разбират и познават. Това може да се окаже доста полезно и важно условие за добрата конкурентоспособност на мобилните оператори, допълва Хейс.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?