Чрез поредицата придобивания, инвестиции и вътрешно развитие Google се опитва да изгради мащабна инфраструктура за създаването на социална мрежа. При това такава, която да може да се бори с Facebook, се казва в анализ на Financial Times.
Докато Google се готви за големия си удар, Facebook следи действията на конкурента си и се готви за войната, която ще формира следващата фаза на развитието на интернет. Очакванията са тя да засили социалния елемент в глобалната мрежа.
„Ще станем свидетели на по-цялостен, съгласуван и мащабен натиск от страна на Google през идните месеци“, смята Оги Рей, анализатор във Forrester Research. “Той идва в момент, когато в действителност може да има сериозни рискове за Facebook”, посочва тя.
Най-явното доказателство за подготвяната война е внезапният стремеж на Google към придобивания. В петък компанията закупи Jambool – компания, управляваща виртуална система за разплащане в социалните игри – включително и за игрите, които се играят във Facebook.
Този месец Google плати и около 200 млн. долара за Slide – основен разработчик на приложения за Facebook, а малко по-рано инвестира и 100 млн. долара в Zynga, която е най-големият производител на игри за социални мрежи.
Всички тези ходове показват стратегическа промяна за Google. Предишният опит за създаване на социална мрежа – Buzz, си постави за цел да обедини в обща мрежа около 200 млн. потребители, използващи Gmail. Този проект обаче се провали, като сред причините за това бяха опасенията за защита на лични данни, липса на игри и развлекателни приложения.
Сега, вместо да се опитват да развиват тази провалена мрежа, в Google се опитват да създадат място със социални игри и приложения, около което постепенно да се формира социална мрежа.
Опитните играчи в интернет сектора смятат, че тази стратегия би трябвало да даде на Google шансове в битката с Facebook.
“Те не купуват пазарен дял, те купуват дял от мозъците на пазара“, смята Рон Конуей, бизнес ангел, давал съвети както на Google, така и на Facebook. “Те се опитват да придобият някои от големите умове в социалните мрежи“, уверен е той.
Очакванията са, че новата услуга на Google ще носи името Google Me, но на този етап никой извън компанията не знае какво точно ще представлява тя. Засега обаче сигналите са, че новият проект ще бъде доста различен от Facebook.
Явно е, че от Google са готови да инвестират много в новата си битка. Само за придобиване на компании са отделени над 500 млн. долара, а към проекта се насочват най-качествените служители на компанията.
От Facebook явно виждат това и не остават безразлични. През последните седмици социалната мрежа подобри значително начина за качване на фото албуми, както и за публикуване на новини. Така че, по всичко личи, през следващите месеци може да очакваме здрава битка за привличане на потребители. Следователно, и за привличане на рекламни бюджети.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?