Браншови обединения на таксиметрови фирми и шофьори обявиха днес пред журналисти, че според тях ще е по-добре цените на таксиметровите услуги на територията на различните общини в страната да бъдат фиксирани.
Предложението им е във връзка с предстоящите промени в Закона за автомобилните превози, които вече са изготвени от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и скоро ще бъдат внесени за разглеждане от Народното събрание.
Относно тези промени министър Александър Цветков заяви в началото на седмицата, че министерството е предложило да се въведе официално определяне на пределни цени на таксиметровите услуги за всяка община.
Днес от Националната федерация на таксиметровите шофьори и от Асоциацията на таксиметровите синдикати коментираха, че според тях тази мярка е половинчата и истинска конкуренция може да има, ако всяка община фиксира цените на таксиметровите превози, така че гражданите да избират според качеството на автомобила и услугата.
Таксиджиите посочиха в същото време, че смятат все пак, че и въвеждането само на таван на цените е по-добре в сравнение със сегашното положение, когато няма никакви ограничения на цените за км превоз.
От бранша дори изразиха съмнения дали на практика във всички общини на страната ще бъдат въведени пределни цени на такситата и дадоха пример, че въпреки съществуващите законови изисквания за броя на такситата за общините, такава „квота“ досега е въведена само в две общини.
Освен това би трябвало транспортното министерство да предостави единна методика за изчисляване на цените на таксиметровите услуги, вместо определянето им да е изцяло по усмотрение на общинските съвети, казаха още от таксиметровия бранш.
От браншовите организации изразиха становище, че транспортното министерство и по-конкретно „Държавна автомобилна инспекция“ (ДАИ) не извършва достатъчен контрол на сектора на таксиметровите пътнически превози и той в по-голямата си част е сив.
Таксиджиите подкрепиха думите си с пример, че не е "нормално за едно и също разстояние в София таксиметровите апарати на различни коли да отчитат такса за плащане между 3 лв. и 5 лв., при условие че разликата в обявената цена в лв./км е само 1-2 ст., което значи, че разликата в крайната цена би трябвало да е до 20-30 ст."
От таксиметровия синдикат на Варна пък дадоха пример, че от регистрирани към момента в общината 1680 таксита, само около 300 си плащат изцяло данъците и осигуровките.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?