Паскал Уискър- Каунтър, който изучава бизнеса със суперяхти от 20 години насам, е установил, че днешните любители на морските приключения, които заделят милиарди за хобито си, искат все повече и повече от производителите, съобщава Bloomberg.
„Военни технологии, разработени за НАТО, интегрирани със сателитни устройства от НАСА, които създават невидим защитен щит и засичат и най-малкото движение около съда“, обяснява една от модернизациите Уискър-Каунтър, главен изпълнителен директор на Equisea Yacht Management в Монте Карло, която предлага услуга менажиране на частни яхти.
В момент на икономическа нестабилност от една страна и технологична революция от друга, системата за сигурност на Equisea Marss Security System, чиято цена е 300 хил. евро, е най-новият писък сред строителите на яхти. Това устройство може да различи подводен гмуркач от любопитен делфин.
В световен план анализаторите казват, че продажбите на нови суперяхти, които са с дължина повече от 35 метра и са с цена повече от 50 млн. евро, са близо 12 на година, като за сравнение, в най-добрите си времена, пазарът е реализирал продажби на близо 100 плавателни съда годишно.
Миналата година двете най-големи яхти, които станаха обект на покупко-продажба, бяха близо 70-метровата Maltese Falcon и 60-метровата Rebom, се съобщава в доклад на Superyacht Intelligence, но цените им така и не стават ясни.
„Дните на претрупаните и натруфени яхти отминаха“, казва Джордж Форчън, директор на Monte Carlo Luxury Yachts. “Купувачите искат да щадят околната среда, да пътуват по-надалеч и да потребяват по-малко енергия“.
Интересна тенденция е и тази с оборудването на яхтите с изби на борда. Според собственикът на Sarment Yacht Services лекото поклащане на яхтите кара виното да зрее по-бързо. Ето защо не са малцина онези, които се възползват от яхтата в качеството й на винарна. Ако вземем предвид и факта, че повечето собственици на суперяхти държат не само на външния вид на съда, но и на интериора, става ясно, че големите луксозни лодки нерядко са обзаведени с предмети на изкуството и мебели, на които могат да завидят и дворците на средновековната аристокрация.
Със сигурност разходите по поддръжката и модернизирането на суперяхтите днес са едно доста голямо предизвикателство за банковата сметка на собствениците им, но такъв е живота на яхтите от 21-ви век, казва Форчън.