Ескалира броят на получените жалби в Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за проблеми с пренасянето на номерата от един мобилен оператор към друг. Това заяви на дискусия за конкуренцията на пазара на телекомуникационни услуги председателят на КРС Веселин Божков.
"Операторите се изкушаваха с различни методи да задържат абонатите си в своята мрежа. Затова подписахме процедура за преминаване към принципа "на едно гише". Този вид услуги трябваше да стартират на 6 август, но се забавиха с една - две седмици", припомни Божков.
"Жалбите растат в аритметична прогресия. Комисията ще санкционира поведението на операторите, тъй като оплакванията би трябвало да намаляват. През август те са 70, през септември - 137, а за първите две седмици на октомври - над 150. Вече смятам, че това се прави умишлено", заяви шефът на КРС.
Той доста емоционално определи методите на операторите като "измекярски хватки" и се закани да ги санкционира с цел дисциплиниране, независимо от пазарната им сила.
"Ще отидем към максимални санкции", обеща Божков.
"Времето за промяна се оказа недостатъчно. В Европа технологично преносимостта се въвежда средно от 3 до 5 г., а в България - само за 3 месеца, които не стигнаха да синхронизираме напълно системите", каза Николай Кичев от "Мобилтел". Той заяви, че компанията няма да предприема никакви нелоялни търговски практики.
"Преносимостта не влияе на пазарните дялове на мобилните оператори, тя се търси от малък брой клиенти. Надяваме се, че процесът ще бъде по-прозрачен", коментира Ясен Гуев от "Глобул".
"Преносимостта се отразява на нагласите на потребителите, въпреки че не променя пазарните дялове. Надяваме се до месец проблемите да спрат", отговори Павел Велчев от "Виваком".


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
преди 15 години не знам, но от няколко месеца гробулци ме мотаят и не мога да си превхърля номера към мтел, направо що откача, какво си позволяват тия византийци?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години оранжевият оператор не го прави, ако си при червеният или зеленият, може да ги смениш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години А автоматичното подновяване на договорите? Него кога ще го премахнат? :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години то е по-лесно човек да се разведе и да си запази имуществото отколкото да си смени мобилния оператор и да си запази номера.а колко е елементарно само, например във франция: пращаш смс до оператора си, дават ти код, който им е известие за намерение да си смениш оператора, отиваш с този код и номера си при новия оператор, те подвърждават твоето заявление като изпращат същия код и номер до оператора, до 2-3 часа номера ти е прехвърлен на новата сим карта.неизчистените задължения към един или друг оператор са договорни и нямат нищо общо с номера ти, така че няма основание да го задържат като гаранция, това не е клауза в договора така или иначе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар