Трябва да се обърне внимание на пътната обстановка в България, защото ние сме на опашката в Европа по брой загинали на 10 000 човека. Ако променим ситуацията и у нас нещата изглеждат както във Франция, няма да има нужда да си пипаме резервите, заяви Румен Янчев, изпълнителен директор на ЗАД БУЛСТРАД ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП по време на Клуб Investor.bg.
В Турция имаше проблем с кражбите на автомобили, но застрахователите сигнализираха държавата и нещата си дойдоха на мястото. Миналата година загубите ни от риска кражба са 18 млн. лв., докато загубата от гражданската отговорност за първите пет месеца на 2010 г. е около 5 млн. лв.
Представете си, че кражбите на автомобили намалеят с 50%. И тук говорим за автомобили, които струват 200 хил. лв. или строителни машини, които струват 500 хил. лв. Помните, че се търсеше една строителна машина за 2 млн. лв., уточни Янчев.
Трябва да се въведе и система бонус-малус на база на водач, а не на база автомобил. В България има около 4 млн. притежатели на шофьорски книжки и ако обхватът там е 95%, цената на застраховката ще падне, сподели Янчев.
Снимки от събитието може да разгледате тук
Клуб Investor.bg се осъществява благодарение на:
Генерален спонсор: Emporiki bank Credit Agricole Group
С подкрепата на: Johnnie Walker, Eucerin, Bulvaria, Euroins и със специалното участие на Енемона
Свързани компании:


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
преди 15 години Кражбите ощетяват не само застрахователите и са сериозен проблем за България, а нежеланието на полиция, дознатели,следователи, прокурори и съдии да предприемат решителни мерки е само, защото всички по веригата се облагодетелстват, некадърни са или ги мързи да предприемат каквито и да било мерки. Упреците за кражбите на автомобили трябваше отдавна да подхванат застрахователните компании, особено тези с европейски акционери, защото у нас е бизнес подпомаган от политици и държавни служители. Защо се позволява на съда да пуска крадците, които видиш ли се криели от студа и дъжда в чужд автомобил и така над 10 пъти? Самите застрахователни фирми/ част от тях/ е добре известно, че са част от веригата за крадене на автомобили, но странно как лобито на затрахователите търпеше това. По отношение на Гражданската Отговорност безизходицата е пълна - от масов потребител с нисък доход и жизнен стандарт, изключително лоша инфраструктура, остарял автомобилен парк, корупция до безкрай от КАТ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Ами що не вземета да си "презастраховате" риск кражба в някоя от компаниите които са на огромна печалба от застраховане на риска кражба..."полицейски отряди"...хахаха друга глупост не е ли родил комунистическото ти обучение...вече е ДЕМОКРАЦИЯ и трябва да се спасявате сами , не само държавата да поема негативите от глупостите ви отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години Абсолютно е прав Янчев, цената на гражданската е висока и може да падне, когато се въведе бонус-малус.А защо не се въвежда - какъв е проблема ? Ето това го питайте този чичо.Каква е тази гражданска на база кубатура - що за простотия ?Например кола 1900 куб.см и 65 коня има по висока гражданска от кола с 1600 куб.см и 125 коня.Най - малко би могло диференциацията да бъде на базата на мощността (коне).Като първи показател системата бонус малус и като втори мощността на автомобила (а не кубатурата). Това съответства и на новите двигатели, които с малка кубатура вадят голяма мощност. Например има 1.4 двигатели с над 100 коня мощност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар