Компаниите, които добиват петрол и природен газ, се нуждаят от „цялостна трансформация“ на подхода си към безопасност, за да се избягват бедствия, особено при подводния добив на енергийни суровини.
За това ще прикани представители на енергийната индустрия Уилям Райли, който оглавява независимата комисия, разследваща избухването на петролната платформа на BP в Мексиканския залив през април, предизвикало тежка екологична катастрофа.
Той планира да посочи в своето изказване днес, че BP и другите две компании, които са замесени в инцидента с подводния петролен кладенец Макондо - Halliburton и Transocean, са направили „удивително нелепи и до голяма степен предотвратими грешки“. Това става ясно от копие на речта му, предоставено на Wall Street Journal.
В своето изказване Райли ще призове за подобрение на обучението и опита на федералните регулаторни органи в петролния сектор, които са се провалили с проверките на дълбоководната петролна платформа Deepwater Horizon, извършени малко преди избухването на пожара на 20 април, отнел живота на 11 души и предизвикал най-тежкия нефтен разлив в историята на САЩ.
Уилям Райли ще говори днес по време на конференция на адвокатите на американски петролни и газови компании. Той ще се фокусира върху липсата на обща култура в индустрията и ще постави акцента върху подобряването на безопасността и управлението на риска.
Според Райли нефтената индустрия не е направила достатъчно, за да се подсигури безопасността, което е предизвикателство за цялата индустрия, а не само за няколко отделни компании.
Речта на Уилям Райли има съществено значение, защото в момента ръководената от него комисия подготвя доклад за петролния разлив в Мексиканския залив, който ще бъде представен пред американския президент Барак Обама през следващия месец.
Според анализатори докладът може да има съществено влияние върху бъдещите регулации в сектора.
Уилям Райли дълги години е бил член на борда на директорите на петролната компания ConocoPhillips, но в момента не заема този пост.
През последните седмици представители на петролната промишленост и техните защитници в Конгреса критикуваха администрацията на президента Барак Обама за решението им през миналата седмица да се поднови дългогодишната забрана за сондажи в източната част на Мексиканския залив и крайбрежието на Атлантическия океан.
В конферентен разговор с репортери през тази седмица президентът на Американския петролен институт Джак Джерард посочи, че решението на администрацията застрашава работните места в сектора, както и енергийните нужди на страната. Според него то е в противоречие с вдигането през октомври на временния мораториум върху сондажите в централната и западната част на Мексиканския залив.
В своята реч Райли обаче възнамерява да посочи, че „неудобната истина“, която излиза наяве от разлива на BP, е, че техническата експертиза на държавните регулатори „е много изостанала“ и ще е необходимо време за регулаторните органи да наваксат изоставането си.
Той ще предложи на индустрията да се създаде институт за безопасност, които ще извършва ревизии за това дали компаниите в сектора следват практиките за безопасност. В управлението на института ще се включат представители на енергийната и застрахователната индустрия.
Не е ясно обаче как индустрията ще приеме призивите на Райли. В неотдавнашно изказване Нанси Кейт, старши съветник на Комисията по корпоративна безопасност, призна, че структурата на петролната индустрия е „много по-сложна“ от тази на ядрената енергетика, с много повече доставчици на услуги и видове технологии.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия