Най-големият автомобилен производител в Европа Volkswagen отбеляза значителен ръст на доставките през първата половина на 2011 г., реализирайки над 2.5 млн. продажби за този период в световен мащаб. До крайните клиенти са достигнали 2.53 млн. автомобила (за сравнение за януари – юни 2010 - 2.26 млн., +11,8% ръст), като само за юни производителят е увеличил продажбите с 438 500 коли (+ 9.8%).
Според изпълнителния директор на концерна Мартин Винтеркорн компанията е на път да изпълни целта си за годишни продажби от над 8 млн. коли.
„Положителната тенденция за подразделението Volkswagen леки автомобили за първото шестмесечие е много обнадеждаваща. Би било огромен успех, ако можем да запазим този позиция и през следващите 6 месеца”, заяви и Кристиан Клинглер, член на борда на директорите и завеждащ „Маркетинг и продажби“ на Volkswagen Group и Volkswagen леки автомобили.
Volkswagen се радва и на забележителен ръст в Централна и Източна Европа, където увеличението на продажбите е с 42.2%. Компанията е удвоила продажбите си и в Русия с цели 103%. На родния германски пазар Volkswagen също отбелязва макар и малко увеличение с 301 700 автомобила (287 400 или 4.9% спрямо същия период на 2010).
Междувременно Европейската комисия реши да започне разследване на държавната помощ, обещана от германското правителство, на автомобилостроителните компании BMW и Volkswagen за проекти в бившите източногермански провинции, пише Handelsblatt.
Принципно помощта е възможна, тъй като се подпомага икономически изостанал регион, но при финансиране в такива големи размери трябва да се провери дали общественото подпомагане няма да се отрази на пазарния дял на компанията и да навреди на конкурентите, обясни самата комисия.
Германските власти планират да отпуснат 46 млн. евро по проект за 368 млн. евро за производство на електрически и хибридни автомобили в завод на BMW в Лайпциг.
Комисията посочи, че разбира "значимостта на проекта от гледна точка на екологията и енергийната политика", но подчерта, че все пак трябва "да оцени съответствието му на правилата на ЕС за големите инвестиционни проекти".
Германските власти планират да отпуснат и 83,7 млн. евро по инвестиционен проект за 700 млн. евро на Volkswagen, насочен към модернизиране на завод в град Цвикау.
Комисията посочи, че се "съмнява" в класификацията на държавните помощи, направени от германските власти. Заводът в саксонския град Цвикау, където по-рано е произвеждан емблематичният Trabant, сега произвежда моделите Golf и Passat, както и шасита за луксозните модели Phaeton и Bentley Continental.


Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
СГС прекрати и изпрати делото срещу Иван Портних на ВКС
Илияна Йотова: Шестият вот на недоверие ще бъде различен
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Й. Чуклев: Балон ще се спука при хуманоидните роботи, не при AI
Цената на кафето Робуста рекордно ниска за последните два месеца
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
Потребителската кошница поскъпва: С 1 лев за седмица, вече достига 100 лв.
КЗП ще проверява поскъпването на годишните технически прегледи при колите
България получава отстъпки при разселването на мигранти от 2026 г.
Радост за малки и големи: Ледената пързалка в София приема първите си посетители
МС одобри проекта на Закон за държавния бюджет за 2026 година