Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Добавена и виртуална реалност - реален бизнес

IKEA вече използва добавената реалност, за да показва на бъдещите си клиенти как би изглеждал един нов диван във всекидневната им

Добавена и виртуална реалност - реален бизнес

Снимки: Getty Images News

Всеки технологичен напредък води със себе си и нови начини за правене на бизнес, но добавената реалност (AR – Augmented reality) и виртуалната реалност (VR – Virtual Reality) са технологиите, които водят със себе си едни от най-добрите възможности. От оптимизиране на ежедневни бизнес процеси (изнасяне на презентации, продуктови ревюта) до реализирането на големи проекти в разнообразни сфери, простиращи се от алкохол и храна до мащабни строителни проекти, тези ежедневно развиващи се „паралелни“ реалности ще променят мисленето на бизнеса.

Каква е разликата между двете? AR дава на потребителите графични „добавки“ на тяхната реална, физическа среда, обикновено видими през камерата на мобилно устройство или очила чрез специално приложение. От другата „страна“ VR създава напълно нова реалност, в която се „влиза“ чрез очила и шлемове. Сред най-активните компании в развиването на реалностите са Apple, Microsoft, Google, Facebook, Huawei, HTC и много други по-малки компании.

Много бизнес сектори вече прилагат тези технологии. Ритейл компаниите бяха едни от първите, като най-добрият пример е IKEA, която използва добавената реалност, за да показва на бъдещите си клиенти как би изглеждал един нов диван във всекидневната им, както и други мебели. Този пример може да се разшири и директно да се показват цели къщи върху даден терен, преди да започне строителството и бъдещият собственик да прецени дали така си е представял крайния резултат. Carlsberg вкара AR в комуникационните си кампании на световно ниво, за да промотира бирата си, което направи и Mondelez International за някои от шоколадите си. 

Още по темата

Макар и по-бавно, България също не остава назад в тенденциите и имаме вече примери за стартъпи и компании от хранителния сектор, които използват добавената реалност, за да промотират продуктите си. Фактът, че един от световните лидери в създаването на съдържанието за AR и VR – EON Riality, е заявил официален интерес за инвестиции в България в края на март месец тази година служи като още едно доказателство, че страната ни има потенциал в тази сфера.

Точно поради тази причина една от основните теми в тазгодишния Клуб Инвестор – Disruptive Technologies ще е с акцент върху добавената и виртуална реалност. В събитието ще участват експерти от водещи технологични компании, които да разкажат какво се случва с AR и VR и в България, и навън, както и как точно работещите в България компании печелят от външни пазари.

Един от тях е Александър Балкански, който е главен оперативен директор в групата на Allterco. Той ще разкаже какво компанията създава с помощта на добавената и виртуалната реалност, като за целта ще се направят демонстрации, чрез които посетителите ще могат да видят как точно AR „работи“ в бизнес среда. Примерите за това ще дойдат от сектори като „Храни“, „Алкохол“, „Туризъм“ и такива от обществено значение. Демонстрации ще се направят и на виртуална реалност отново в бизнес среда.

За виртуалната реалност и нейното бизнес приложение в различни сектори ще говори Георги Стоянов от VR Express – първият клуб за VR в България.

Клуб Investor.bg Disruptive Technologies ще се проведе на 18 май в Capital Fort.

Можете да се регистрирате за събитието тук.

Генерален партньор на Клуб Investor.bg Disruptive Technologies e Vivacom. Събитието се провежда с подкрепата на iuvo Group, Allterco и Ontotext, част от Sirma Group. Институционални партньори: Индустриален Холдинг България, ЕЛАНА Финансов Холдинг, Medical Dent, БАИТ и БСК.

По статията работиха: автор Мартин Иванов, редактор Бойчо Попов

Коментари (0)


Още от