Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Към кои пазари в чужбина се насочва българският бизнес?

Българските стартъпи често подценяват ключови елементи, като формирането на потребителското търсене, твърди Виктор Манев от Impetus Capital

Към кои пазари в чужбина се насочва българският бизнес?

Снимка: Pixabay

Българските компании, които искат да правят бизнес в чужбина, се насочват предимно към Европейския съюз (ЕС), Турция, Близкия изток, Руската федерация и страните около нея, коментира пред Investor.bg Виктор Манев, съосновател и партньор в Impetus Capital.

„Това са различни пазарни съзвездия, движени от специфични фактори и рискове. На тези пазари сме естествено приети, а и сме конкурентноспособни. В нашето портфолио [на Impetus Capital – бел. ред.] наблюдаваме и технологична българска компания на пазарите на Далечния Изток и Пасифика, както и в Северна и Южна Америка“, поясни той.

По думите на Виктор Манев българският бизнес, насочен към международните пазари, е готов да предлага повече услуги, но България показва силни примери в производството, електрониката и хранителните стоки.

Като цяло експортно ориентираните български фирми залагат на решения и приложения за автоматизиране на процеси на равнище управленски системи и системи за продуктивност. Това са често срещани инвестиционни теми за нашия бизнес, коментира още експертът. По думите му значителна част от стартъп средата у нас се движи с основните инвестиционни тенденции.

Още по темата

„Българската икономика е ограничена в размера както на инвестиции, така и на потреблението - ето защо всяка значима българска компания е износно ориентирана. Брутния продукт на нашата икономика е 47 млд. евро, което е 0.28% от този на целия Европейски съюз (16 трлн. евро). Малките начинания, там са и стартъпите, изначално мислят как да бъдат на световни пазари, ако искат да станат големи. В по-зрелите и големи български компании виждаме и подхода да се използват максимално конкурентните преимущества на това, че сме тук и сега – че сме от България - и да се постигне максимално от потенциала ни тук, докато правим бизнес в чужбина“, обясни Манев.

Според него българските предприемачи подценяват важни моменти, като реалната необходимост и формирането на потребителско търсене.

„Компаниите подценяват ресурса необходим за разработване на канали за дистрибуция и маркетинг“, твърди той. Това, от своя страна, е сериозно препятствие по пътя им.

Сред предизвикателствата пред българския бизнес, който има амбиции да оперира и в чужбина, е и разбирането и оценката и взаимовръзките при технологичните тенденции. Те трябва да правят по-ясна оценка на влиянието на компанията върху взаимосвързаните ѝ пазари, върху ефектите, които една нова технология ще доведе и дали тези ефекти могат да забавят самото прилагане на технологията.

Тези и още ключови въпроси, свързани с излизането на българския бизнес на чужди пазари, подкрепено от новите технологии, ще бъдат включени в дискусиите, предвидени в тазгодишния Клуб Investor.bg – Disruptive Technologies. Виктор Манев от Impetus Capital ще е сред участниците в новото издание на технологичното събитие.

Във втората част на клуба ще бъдат засегнати темите за новите тенденции в сферата на добавената и виртуалната реалност и как те могат да помогнат на българските компании.

Клуб Investor.bg Disruptive Technologies ще се проведе на 18 май в Capital Fort.

Можете да се регистрирате за събитието тук.

Генерален партньор на Клуб Investor.bg Disruptive Technologies e Vivacom. Събитието се провежда с подкрепата на iuvo Group, Allterco и Ontotext, част от Sirma Group. Институционални партньори: Индустриален Холдинг България, ЕЛАНА Финансов Холдинг, Medical Dent, БАИТ и БСК.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Коментари (0)


Още от Новини
Новият изпълнителен директор на Expedia я насочва към глобална експанзия