IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Adidas oтрече раздяла с Reebok

Продажбата на популярната спортна марка е само теоретично възможна, ако въобще е, посочи главният изпълнителен директор на Adidas Херберт Хайнер

10:04 | 04.05.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Adidas oтрече раздяла с Reebok

Adidas AG няма да продава популярната си марка Reebok, заяви главният изпълнителен директор на германския производител на спортни стоки в интервю за седмичника Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung в неделя.

Продажбата на Reebok е "само теоретично възможна, ако въобще е, защото марката е много интегрирана", заяви Херберт Хайнер, цитиран от MarketWatch.

През октомври миналата година The Wall Street Journal съобщи, че консорциум от инвеститори от Хонконг и Абу Даби е отправил оферта за 1,7 млрд. евро, за да придобие Reebok от Adidas в ход, който щеше да прекрати осемгодишната съвместна работа между двата бранда след серията разочароващи резултати. 

Тогава големите акционери на германския производител на спортни стоки посочиха, че Adidas трябва да обмисли добре предложението. Компанията отчете слаби резултати през 2013 г. и 2014 г., като някои инвеститори дори призоваха Хайнер да се оттегли.

Adidas придоби Reebok през 2006 г. за около 3 млрд. евро с намерението тя да създава спортни обувки и екипировка като конкурент на Nike.

Друга цел на сделката беше да даде повече тежест на Adidas в САЩ, където Nike има значителна преднина.

През 2005 г., когато е обявено придобиването, Adidas и Reebok се класират съответно на второ и трето място по дял на пазара на обувки на дребно, със своите 10% и 8%, сочат данни на компанията за проучвания SportsOneSource. Делът на Adidas на този пазар намаля до 6% тази година, докато този на Reebok спадна до 1,8%. Междувременно пазарният дял на Nike се увеличава до 60% от 35% през 2005 г.

"Всеки знае, че фитнесът е най-голямата тенденция и че Reebok е правилната марка. Така че защо да се разделяме с нея сега", изтъкна главният изпълнителен директор, като добави, че Reebok сега се справя добре.

Въпреки завръщането към висока рентабилност на Reebok Adidas все още се бори да подобри позициите си в САЩ, където компанията спадна до трета позиция сред спортните марки.

По думите на Хайнер Adidas взема предвид всички конкуренти сериозно, но добави: "Ние видяхме много марки, които постигнаха добри резултати за кратко време, а след това изчезнаха".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още