IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Графика на деня: Най-уважаваните брандове в света

Според ново проучване от гледна точка на тенденциите през 2017 г. се наблюдава възход на наследствените луксозни марки

21:39 | 21.03.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Rolex Facebook Page</em></p>

Снимка: Rolex Facebook Page

Коя е най-уважаваният бранд в света? Според последното издание на класацията Global RepTrak 100 за 2017 г. на Reputation Institute (RI) това е Rolex.

Годишната класация извежда компаниите, които наистина знаят за какво се борят и как да засилят емоционалната връзка със заинтересованите страни на всички пазари, които обслужват“, казва Мишел Тесоро-Тес, изпълнителен партньор в RI. “Тази година компаниите в топ 10 идват от различни сектори: репутацията е междуотраслов актив и компаниите инвестират продължително в нея, тъй като лидерите разпознават влиянието ѝ върху представянето на бизнеса им“, допълва анализаторът.

От гледна точка на тенденциите през 2017 г. се наблюдава възход на наследствените луксозни марки като Rolex и Rolls-Royce, а потребителските продукти заемат седем от първите десет места в тазгодишното проучване. LEGO Group скача с 4 места нагоре до второ място, а Adidas успява да влезе в топ 10.

В технологичния сектор Intel се завръща в първите 10 (на 8-мо място) през 2017 г., след като през миналата година отпадна от водещите компании. Междувременно Google (5-то място) пада 2 позиции надолу, Microsoft излиза от топ 10, заемайки 11-та позиция, а Apple стига от 10-то чак до 20-то място заради понижение от 1,7 точки на резултата. Samsung отбелязва най-забележителен спад - 4 точки, като вече заема 70-та позиция в сравнение със 17-та през 2016 г.

Сред автомобилните производители както BMW Group (12-то място), така и Daimler (27-мо място) отпадат от топ 10, а Toyota, Honda, Ford и GM отиват леко напред в класацията. Междувременно Volkswagen, която продължава да се бори с последиците от скандала с емисиите, се връща в топ 100, макар и на последно място.

Системата RepTrak на RI измерва общественото възприятие на топ компаниите в света по седем показателя: продукти и услуги, иновации, работно място, управление, гражданство, лидерство и представяне. С „отлична“ репутация са компаниите с над 80 точки (максимумът е 100). Проучването е базирано на 170 хил. оценки, получени през първото тримесечие на 2017 г.

Infographic: The Most Reputable Companies Worldwide | Statista

Други графики можете да разгледате тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:43 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още