IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нова платформа, финансирана от Rocket Internet, стартира в България

Kaymu има за цел да обедини местните търговци и купувачи на едно място

14:07 | 25.11.14 г.
<p>
	<em>Снимка: Kaymu Facebook page</em></p>

Снимка: Kaymu Facebook page

Германската компания Rocket Internet, която стои зад редица онлайн старт-ъпи, и глобалният инкубатор за старт-ъп компании AIG пускат на българския пазар, както и в още четири европейски държави, своя утвърден бизнес модел Kaymu.

Става дума за нова платформа за онлайн търговия, която успешно оперира в Азия, Африка и Европа, а сега стартира не само в България, но и в Беларус, Хърватска, Словакия и Словения.

Kaymu е създадена по модел на eBay и се фокусира изцяло върху търговците и купувачите на местно ниво. Идеята е платформата да свързва на едно място продавачи и купувачи, като позволява на първите да продават многообразие от стоки. Kaymu е насочена както към дребните търговци, така и към големи, които разполагат с асортимент от над 10 хил. продукта.

Категориите, в които се предлагат продуктите, включват електроника, книги, дрехи и аксесоари, дори автомобили. Най-популярните категории в цял свят обаче са електрониката и модата.

Целта на компанията е да предложи първата платформа, която да обслужва широк дял от европейския пазар със съдържание, създадено на местните езици.

Самите търговци в Kaymu имат възможност сами да изберат с коя фирма да работят по доставките. Те могат да се възползват от различните опции на платформата, включително инструментите за интегриране на корпоративните им уебсайтове и такива, които предоставят анализи за продажбите и тенденциите.

През декември Kaymu ще стартира подобни платформи в Латвия, Узбекистан и Грузия, а през януари 2015 г. - в Албания.

“Ясно е, че България предлага интересни възможности за големи инвеститори в сферата на електронната търговия. Успоредно с възстановяването на европейската икономика у нас ще продължат да влизат нови инвестиции на Rocket Internet”, посочи изпълнителният директор на Kaymu.bg Божидар Илиев.

“Rocket Internet дава гръбнака, опората на тази старт-ъп компания”, каза изпълнителният директор на Kaymu Европа Саад Чиима. По думите му Kaymu прилага глобалния опит на германската компания на локално ниво.

За конкуренцията в страната Чиима заяви, че на българския пазар няма големи играчи като Amazon, а е характерно присъствието на множество малки онлайн магазини.

“Искаме да направим един сайт, в който да намерите всичко. Приходите не са най-важното за нас. Искаме да сме номер едно в България”, категоричен беше той.

Kaymu вече е стартирала малка и нискобюджетна рекламна кампания във Facebook и по думите на Чиима е много доволна от постигнатия резултат. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:20 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още