IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Procter & Gamble със спад на печалбата заради по-силния долар

Нетните продажби на компанията се понижават за трето поредно тримесечие, което се обяснява и със свиването на портфолиото й

17:24 | 26.04.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Procter & Gamble (P&G), производител на праха за пране Ariel и самобръсначките Gilette, отчита спад на печалбата за третото фискално тримесечие от 8,3%, позовавайки се на забавяне на пазарния растеж, геополитическата несигурност и по-силния долар, съобщава Ройтерс.

Нетната печалба на базираната в Синсинати, Охайо, компания е спаднала до 2,52 млрд. долара, или 93 цента на акция, за трите месеца до 31 март от 2,75 млрд. долара, или 97 цента на акция, за същия период на миналата година.

Без еднократните ефекти печалбата възлиза на 96 цента, което е над средната оценка на анализаторите от 94 цента, посочва Thomson Reuters I/B/E/S.

Гигантът в потребителските стоки, чийто най-известни брандове включват Tide, Pampers, Head&Shoulders и Vicks, заяви, че нетните продажби се понижават с около 1% до 15,61 млрд. долара – трето поредно тримесечие на спад. Анализаторите очакваха продажби за 15,73 млрд. долара.

Продажбите намаляват от три години насам и защото компанията намалява портфолиото си.

Компанията се разделя с непечеливши брандове и се фокусира върху основни марки като Tide и Pampers, за да съживи мудните продажби. Тя намери нов собственик за 41 от брандовете си, включително Clairol и Wella,  както и Coty в сделка за 12,5 млрд. долара през октомври.

P&G, която започва като семеен бизнес за производството на свещи и сапуни през 1837 г., запазва прогнозите за ръст между 4% и 6% на печалбата на акция и увеличение от 2-3% на органичните продажби.

Акциите на компанията, които поскъпнаха с 10,6% през миналата година, поевтиняха с 0,7% в предварителната търговия. В началото на редовната сесия акциите ускоряват спада до почти 1,7%.

P&G заяви, че планира да направи икономии за 10 млрд. долара през следващите пет години и да използва част от тези средства, за да подобри пакетирането, проучванията и развитието и покритието на продажбите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:04 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още