IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

"Великата стена" - началото на новата вълна американско-китайски продукции

Лентата представлява сериозно усилие за спечелване на феновете от двата най-големи пазара в света, но успехът ѝ е под въпрос

11:08 | 17.02.17 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Педро Паскал, режисьорът Джан Имоу, Тиан Джин и Мат Деймън (отляво на дясно).&nbsp;<em>Снимка: The Great Wall Facebook Page</em></p>

Педро Паскал, режисьорът Джан Имоу, Тиан Джин и Мат Деймън (отляво на дясно). Снимка: The Great Wall Facebook Page

Когато Мат Деймън атакува киноекраните в САЩ този уикенд в епична борба с чудовища около Великата стена в Китай, той вероятно ще получи доста по-хладен прием от обикновено, коментира Bloomberg.

Лентата на китайския директор Джан Имоу вероятно ще генерира само 17,5 млн. долара в дебюта си по време на четиридневния уикенд заради Деня на президента в САЩ, и 40 млн. долара за целия период на излъчване в страната, казва Шон Робинс, главен анализатор в BoxOfficePro.com. Това е доста по-малко от това, което Деймън донесе като печалба в ролите си във филмите за Джейсън Борн или в "Марсианеца"

Като най-скъпата китайско-американска копродукция в историята, „Великата стена“ на подразделението на Dalian Wanda Group - Legendary, и Universal Pictures представлява сериозно усилие за спечелване на феновете от двата най-големи пазара в света – и потенциален неуспех в опита да се преодолеят културните различия. Макар че местната кино индустрия в Китай нараства експоненциално през последните години и предизвиква лидера САЩ по продажби, филмовите ѝ компании все още не могат да изкарат глобални хитове.

С бюджет от 150 млн. долара „Великата стена“ ще трябва да генерира приходи от билети за около 400 млн. долара, за да излезе на нулата в боксофиса, след като се вземе предвид дела от продажбите, които кината прибират, и милионите, похарчени за маркетинг, казва Робинс. Засега лентата е събрала 224,5 млн. долара, основно в Китай.

Холивудските студия, като Universal на Comcast, се обединяват с китайските медии по множество начини, включително финансиране на филми, маркетинг и от скоро – местни копродукции, което им позволява да запазват по-голям дял от приходите от билети в Китай и да поддържат по-ниски разходи за създаване на филмите.

Следващата година Warner Bros. ще представи „Мег“, в който участват китайската звезда Ли Бинбин и Джейсън Стейтъм и Руби Роуз, като част от съдружие с China Media Capital. Китайското правителство одобри рекордните 89 копродукции миналата година, 10 от които са с американски студия, сочат държавните медии. А предвид студиото, което Wanda строи в Китай и което вероятно ще се превърне в най-голямото в света, със сигурност предстоят още проекти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:40 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още