IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

VW ще отмени или забави несъществените инвестиции

Разходите за персонал на Volkswagen възлизат на 16,7% от приходите от продажби – най-високият дял от 1997 г.

15:50 | 06.10.15 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Служител на компанията във Волфсбург. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Служител на компанията във Волфсбург. Снимка: Ройтерс

Заради все още неизяснения размер на разходите, които германският автомобилен концерн Volkswagen AG ще има покрай скандала с манипулираните данни за вредни емисии, главният изпълнителен директор на концерна Матиас Мюлер разпореди строга програма за контрол на разходите.

„Ето защо ние ще прегледаме още веднъж всички планирани инвестиции. Всичко, което не е спешно необходимо, ще бъде зачеркнато или отложено“, заяви Мюлер по време на събрание на около 20 хил. служители и мениджъри на концерна в основния завод във Волфсбург. Ще бъде прегледана и инициираната от предшественика на Мюлер Мартин Винтеркорн „програма за ефикасност“, предава Bloomberg. “Нека сме наясно – това няма да бъде безболезнен процес“.

Същевременно Мюлер неколкократно подчерта, че засегнатите от манипулацията коли, според VW около 11 млн. броя в целия свят, са технически изправни.

„В нито един момент сигурността на нашите клиенти не бе подложена на съмнение“, каза той. Всички дизелови коли с двигатели Euro 6 отговарят на законите и еконормите. „За Волфсбург това значи, че производството може да продължи“.

Всички инвестиции на Volkswagen ще бъдат подложени на преразглеждане, заяви и главният представител на служителите в ръководството Бернд Остерло, цитиран от Ройтерс.

„Ще се наложи да поставим под въпрос с голяма решителност всичко, което не е икономично", каза Остерло, оглавяващ работническия съвет.

От скандала все още няма последици за работните места в компанията, в чийто централен завод са наети 60 хил. души. Въпреки това той ще окаже въздействие върху финансовите резултати в основното автомобилно подразделение, както и върху изплащането на бонусите на служителите, отбеляза ръководителят им. 

Ясно е, че служителите не трябва да понасят отговорност и вреди заради погрешното държание на група мениджъри. „Засега това е добра новина, няма да има последици за работните места“, казва Остерло. Това важи както за основните служители на пълен работен ден, така и за служителите на почасово заплащане. „И уверяваме, че ще направим всичко, за да осигурим заетост“, поясни той.

Да се установят и поправят 11 млн. манипулирани дизелови автомобила е скъпа перспектива. Тези 6,5 милиарда евро, които Volkswagen вече задели за това, няма да са достатъчни за покриване на глобите и потенциалните правни щети, поясни Мюлер. Компанията проучва опциите - от прост софтуерен ъпгрейд до цялостна замяна на някои автомобили.

Сумата на глобите може да достигне 7,4 милиарда долара само в САЩ, смятат пък анализаторите от Sanford C. Bernstein Ltd. До 78 млрд. евро може да коства дизеловият скандал на Volkswagen Group, сочат изчисленията на швейцарската банка Credit Suisse.

Германската компания може да бъде принудена да затегне своята "невероятно неефективна" организация и да свие бюджета от 17,4 млрд. долара за изследвания и развойна дейност, който бе най-големият в света през миналата година и равен на комбинираната стойност на бюджетите за тази сфера на Apple Inc. и Google Inc., твърди Арндт Елингхърст, базиран в Лондон анализатор от Evercore ISI. Разходите за развойна и изследователска дейност на Volkswagen са по-високи, отколкото тези на Ford Motor Co. и General Motors Co., взети заедно.

„Къде е иновацията? Очевидно не и в дизеловите двигатели", казва Елингхърст. „Има една култура на разходите и липса на акцент върху ефективността в полза на стремежа компанията да става все по-голяма". 

Разходите за персонал на Volkswagen възлизат на 16,7% от приходите от продажби – най-високият дял от 1997 г. насам, докато разходите за закупувания също са рекордни, казва Елингхърст. Половината от борда на компанията се състои от представители на служителите, а повече от 60 000 души работят за Volkswagen във Волфсбург, където е седалището на концерна и където Мюлер се обърна служителите си днес.

Правителството на Долна Саксония, където е базирана компанията, също има необичайно силни мениджърски позиции в концерна и държи около една пета от акциите с право на глас. „Правителството трябва да работи заедно с компанията, за да се осигурят работните места“, заяви премиерът на провинцията Щефан Вайл в писмо до служителите от 5 октомври.

Припомняме, че в средата на септември стана ясно, че Volkswagen е инсталирал в около 11 млн. дизелови автомобила специализиран софтуер за манипулиране на данните за отделяните вредни емисии в тестови лаборатории. Около 8 млн. от засегнатите коли според VW са в страни от ЕС. От тях 2,8 млн. са в Германия, а  преди дни стана ясно, че 5700 нови коли от марките Volkswagen и Audi са засегнати в България от скандала с манипулирания софтуер. До утре концернът трябва да представи на германските регулатори обвързващ график за поправка на 2,8-те милиона коли в Германия.

Повече за скандала можете да прочетете тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:28 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още