IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЕС се притеснява от новата политика за споделяне на данни от WhatsApp с Facebook

Европейските власти твърдят, че потребителите сами трябва да държат контрола над личната си информация

09:46 | 30.08.16 г. 1
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Facebook трудно ще избяга от по-големия контрол от страна на регулаторните органи за защита на данните в Европа след последната промяна в политиката си, която ще позволи на данните от безплатното чат приложение WhatsApp да бъдат използвани за реклама и за даване на възможност на компаниите да изпращат съобщения до повече от 1 млрд. потребители, пише Bloomberg.

Регулаторите в Европейския съюз (ЕС) в понеделник реагираха на промените, като подчертаха, че европейските потребители трябва да контролират кой има достъп до техните лични данни. Италианските и британските власти, отговарящи за поверителността, заявиха, че също ще разследват промените, които WhatsApp и Facebook са планирали.

“Промените в политиката за поверителността са разглеждани с изключителна бдителност” от ЕС и националните регулатори за защита на данните, посочват европейските власти. “Това, което е ключово, е, че отделният човек държи контрола върху своите данни, когато те са събрани от големи интернет играчи”.

Промените в WhatsApp са първите стъпки на Facebook в опит да направи услугата печеливша, откакто главният изпълнителен директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг плати 22 млрд. долара за приложението през 2014 г.

По това време споразумението предизвика притеснения у европейските регулатори от гледна точка събирането на данни от контактите на хората. Холандско разследване беше прекратено миналата година, след като WhatsApp успя да се справи с всички притеснения на властите. 

След придобиването главният изпълнителен директор на WhatsApp и неин съосновател Ян Коум заяви, че нищо в политиката за поверителност на данните няма да се промени.

Facebook е задължена да попита потребителите за тяхното позволение за извършването на промени в практиките от гледна точка на поверителността съгласно споразумение от 2011 г. с Федералната търговска комисия. Тогава комисията обвини Facebook, че е заблудила потребителите, като им е казала, че могат да запазят информацията си лична, а след това е позволила да бъде споделена и оповестена публично. Агенцията има право да налага глоби, ако установи, че Facebook е нарушила това споразумение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
ing5rov
преди 7 години
"ЕС се притеснява..."Сетила се Мара да се побара...световното еврейство е навървило оглупялото човечество като хамсия за сушене!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още