IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Представянето на Cartier на изложението в Женева - без много блясък и шум

Индустрията за швейцарски часовници се насочва към по-светли дни, макар че лошите резултати все още натежават над оптимизма ѝ

13:16 | 20.01.17 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Представянето на Cartier на женевското изложение на часовници обикновено включва пищни, инкрустирани със скъпоценни камъни часовници, струващи над 100 хил. долара. Тази година повечето от нещата, които 170-годишният производител на луксозни часовници показа, бяха вариации на един единствен модел: Panthere, който ще бъде пуснат в продажба през юни срещу сумата от 4000 долара, пише Bloomberg.

По-слабото представяне на Cartier разкрива настроенията на швейцарските производители на часовници, докато показват стоките си на изложението тази седмица. Vacheron Constantin обяви, че засега няма да отваря нови магазини, на фона на съкращенията на работни места, докато Panerai свива мрежата си за дистрибуция с до 10%. Съкращаването на разходите беше приветствано от инвеститорите и доведе до поскъпване на акциите на производителите на часовници тази година, с надеждата, че най-лошото може да е свършило.

„Всичко все още е крехко“, коментира главният изпълнителен директор на Vacheron Constantin Хуан-Карлос Торес в интервю. „По-оптимистично настроени сме от миналата година, но не твърде много“.

Швейцарската часовникарска индустрия излиза от най-големия си спад от 80-те години насам, когато конкуренцията от страна на евтините кварцови часовници почти съсипа бизнеса им. Износът на часовници от страната спадна с 10% през първите 11 месеца на 2016 г., а данните за цялата година се очаква да излязат през следващата седмица.

Година, след като индустрията беше притеснена от заплахата от Apple Watch и умните часовници като цяло, тези опасения бяха заменени от други, свързани с по-слабите покупки в Китай, от факта, че туристите избягват Франция заради терористичните атаки, както и от икономическата несигурност в САЩ.

Parmigiani Fleurier, чиито часовници се предлагат на средна цена от 30 хил. франка (30 хил. долара), твърди, че е прекалено рисковано да увеличи годишната си продукция, защото иска да избегне съкращения на работни места. Обикновено компанията произвежда не повече от 4000 бройки годишно.

Добри знаци“

„Има добри знаци за възстановяване, но няма да бъде лесно“ коментира Флавиaн Жиганде, член на изпълнителния комитет на Parmigiani Fleurier. “Много внимателно адаптираме производството към търсенето, за да сме сигурни, че никой няма да напусне компанията. Не съм прекален оптимист“.

Спадът в търсенето накара Richemont, която притежава Cartier и Vacheron Constantin, да похарчат повече от 200 млн. евро в обратно изкупуване на непродадени часовници, озовали се на рафтовете на търговците на дребно. Освен това швейцарският производител на часовници, който прави стоки за общо 12 марки, съкрати около 200 работни места.

Миналата седмица Richemont заяви, че продажбите на часовници в нейните собствени магазини са спрели да спадат след четиригодишното свиване на търсенето в Китай, което засегна индустрията. Това доведе до спекулации, че пазарът може да се възстанови.

Акциите на Richemont повишиха стойността си с 13% през тази година, докато тези на Swatch Group отбелязаха 8,9% ръст на цената, след като книжата и на двете компании поевтиняваха през последните три години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:40 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още