Силно ще се откроят и социалните въпроси. По данни от изследване на консултантската компания McKinsey в момента над 1,1 милиарда работни места са свързани с функции, които могат да бъдат автоматизирани, като над 100 милиона от тях са в САЩ и Европа.
Как ще се измени застраховането?
Застрахователният отрасъл също ще се трансформира, за да противодейства на дългосрочните заплахи, свързани с въвеждането на напреднали технологии, основаващи се на изкуствен интелект. Тъй като за клиентите ще се появят рискове, неразривно свързани с иновационните технологии, то ще възникне необходимостта от преразглеждане на застрахователното покритие.
Да вземем пример от автономното управление на автомобили - една от най-известните области на предстоящите приложения на изкуствения интелект. В момента собственикът на автомобила носи отговорността както за собствените си грешки при управлението, така и за дефекти на автомобила, свързани с неправилно или ненавременно техническо обслужване.
При автономните коли ще се увеличи делът на инцидентите, при които застрахователите ще трябва да получават компенсация от производителя на автомобила или от доставчика на програмното обезпечение за изкуствения интелект.
Според анализатори, анкетирани от Allianz, използването на изкуствен интелект може да повиши качеството при прогнозирането на големи корпоративни рискове. Например, още от сега датчици на транспортните контейнери предават данни за местоположението и състоянието на товара до транспортната компания и застрахователя.
Получената информация позволява на собственика навреме да активира застрахователното покритие или да вземе мерки за намаляване на щетите, а на застрахователната компания - да оптимизира застрахователното покритие.
Изкуственият интелект е и възможност да се очертаят реалните потребности на клиентите, както и да се анализира клиентската информация и да се създадат точни профили на клиентите при разработването на успешни индивидуални маркетингови кампании. Технологиите, основаващи се на изкуствения интелект, могат да помогнат също да се препоръчват нови продукти на потенциални клиенти, а персонифицираният подход може да стане стимул за популяризиране и демократизация на застрахователните услуги.
Можем да кажем, че изкуственият интелект не е част от научната фантастика, а вече е реалност. Още отсега инивационните технологии от една страна осигуряват икономически ползи, а от друга - изискват оценка и съвременен подход към управлението на рисковете.
(БТА)


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
преди 7 години Във фирмата в която работя се занимават с ИИ и си нямате на идея, колко в началото сме от истинския ИИ. Да не говорим, че хардуера за него, струва наистина пари, а не като половината щайги в България, 3-та ръка, с някакъв селерон, от времето когато съм бил ученик. отговор Сигнализирай за неуместен коментар