Какви са спецификите на България като автомобилен пазар и може ли страната ни да стане краен производител на автомобили? КОЛЕЛА зададе тези въпроси на Дени Ле Вот, старши вицепрезидент на групата Renault, шеф на компанията за регион Евразия, в който попада и България, и също така вицепрезидент на руския гигант АвтоВАЗ.
Г-н Ле Вот, доволен ли сте от начина, по който се развива бизнесът ви в България? Какви са очакванията ви за тази година?
Групата Renault е много доволна от напредъка на продажбите си в България. Както знаете, през миналата година постигнахме 24% пазарен дял. Това е изключителен резултат. Всички модели на Renault и всички модели на Dacia са много успешни на българския пазар. Целта ни е да се справяме все по-добре всяка следваща година.
България в последните години се утвърди като производител на автомобилни компоненти. Би ли могла да е интересна за Renault и като производствена база?
Знаете, че в Източна Европа ние имаме сериозно предприятие в Румъния. Но е вярно също, че автомобилната промишленост в наши дни е абсолютно глобална. Така че когато става дума за наши доставчици и за техните поддоставчици, съм сигурен, че все повече от тях ще се разполагат в България.
Кои бяха най-добре и най-зле представилите се пазари във вашия регион за последната година?
Зле представили се няма. Но като труден пазар се очерта Русия, където дълго време тенденцията бе надолу, а и рублата бе доста отслабена. Случаят вече не е такъв. Колкото до силните ни пазари, не мога да не започна с България, с този забележителен пазарен дял. Но записахме също доста добри резултати в Турция, в Беларус... Да не забравяме и Румъния, където имаме много солиден дял.
Dacia бе една от очевидните истории на успеха в европейската индустрия в последните години. Но ще успеете ли да съхраните тази марка като бюджетна, да устоите на неизбежното изкушение да побутнете цените нагоре?
Еволюцията на Dacia се подчинява на един и същи принцип. За да запазим пазарния дял и привлекателността на марката, ще трябва да предлагаме все повече съдържание в този продукт. Така беше и досега: с добавянето на Duster, Sandero и Sandero Stepway ние обогатихме гамата, но запазихме непокътнато нашето ДНК, в чиято основа е най-доброто съотношение между качество и цена. И ще продължим така.
Как Вот вижда бъдещето на АвтоВАЗ в рамките на групата Renault и какво е необходимо, за да се наложат електромобилите и в Източна Европа - вижте в продължението на материала в Automedia.bg.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 8 години Не е Франция и Renault, които са ликвидирали бългорското производство,а крадливата лъжлива криминална червената ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години НАЛИ ЗА ТОВА ЛИКВИДИРАХА БЪЛГАРСКОТО ПРОИЗВОДСТВО ЗА ДА ПРЕВЪРНАТ СТРАНАТА ЕДИНСТВЕНО В ПАЗАР! отговор Сигнализирай за неуместен коментар