Какво кара потребителите да напуснат света на онлайн търговията и да отидат в моловете? Ново проучване на Colliers International, което разглежда сегмент „Забавление в търговски центрове“ в 13 държави в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) показва, че предпочитанията на хората са насочени основно към кина и фитнес клубове, но има и други концепции, които привличат вниманието им.
Според данните в търговските центрове в държавите, включени в проучването, има 452 кина и мултиплекси. Най-много са те в Полша (над 125).
В повечето страни в региона доминират вериги, които са собственост на местни оператори. Такъв е полският Helios, който притежава най-големия брой мултиплекс кина в Полша.
„В много държави, например Чехия, Беларус, Унгария, България, Хърватия, Румъния функционират местни кино оператори, които са неизменна част от културата и традициите на региона. Дейността на някои от тях дори се подкрепя на държавно ниво“, коментира Кевин Търпин, Регионален директор проучвания, Colliers CEE, цитиран в прессъобщение от компанията.
Според Colliers в някои от държавите има търговски центрове с уникални концепции, които не съществуват почти никъде другаде, като например в мол в Полша има танцово училище, в Чехия - уелнес център, а в Словакия, Латвия, Беларус, България – казино.
Доминика Йедрак от Colliers споделя, че в Полша едни от успешно развиващите се концепции в търговските центрове са ескейп стаи и лабиринти. Най-много наематели от този тип има в Украйна – 121.
От потребителите в ЦИЕ чехите инвестират най-много в забавление и културни занимания - средно 38,23 евро на месец, следвани от латвийците (35,6 евро), словаците (22,46 евро) и поляците (17,89 евро).
Същевременно в Беларус има най-малко кина и мултиплекси спрямо броя жители, които се падат на един наемател в търговски център. В Албания е подобна тенденцията при фитнес центровете, а в Чехия - при детските центрове.
Според компанията тази индустрия се развива особено динамично през последните няколко години. Собствениците на търговски центрове все повече осъзнават, че наличието на креативни и атрактивни забавления е задължително, независимо от географската локация.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
преди 6 години Моловете са съвременните храмове на консуматорското ни общество, чиято култура се гради върху парите, потреблението и забавленията. Предците ни са ходили в неделя на черква, отделяли са от залъка си, кой колкото може, както е писал Дядо Вазов - богатите с парите, учений - с умът, сиромасите - с труда си... Дарявали са, строили са черкви, манастири, читалища и училища. Сега ценностите са други, храмовете пустеят, а моловете са пълни... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Да, и аз мисля, че хората посещават моловете основно от простотия, и за да си губят времето. Не одобрявам такъв тип магазини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Това през почивните дни вместо да си направиш една хубава разходка, или да се видите на по бира с приятели, да се зaвpeш в някой мол, аз не го разбирам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар