Отворена икономика
Въпреки това седем месеца след бедствието японският парламент не е приел никакво законодателство, което би превърнало визията на Мураи в реалност.
„Планът за Мияги е на практика за създаването на отворена икономика“, коментира Масааки Кано, бивш висш служител на Bank of Japan, днес главен икономист на JPMorgan Chase & Co. в Токио. „Не става въпрос само за Тохоку. Това са реформи, необходими в цялата страна.”
Подобен тип структурна промяна обаче няма да дойде лесно от Нода, казва Такуджи Окубо, главен икономист за Япония в Societe Generale SA в Токио.
„Той не може да налага реформи. Мисля, че е по-фокусиран върху фискалната политика и не смятам, че би искал да си създаде много врагове, като наложи тези реформи“, казва той.
Съгласно плана на Мураи компаниите, които се преместят в специални зони, ще бъдат освободени от данъци върху корпоративните печалби за срок от 10 години. Според проучване на KPMG от 2010 г., проведено в 114 държави, корпоративният данък в Япония е вторият най-висок в света след Обединените арабски емирства.
Мураи казва също, че иска да намали препятствията, с които производителите обикновено се сблъскват преди изграждането на нови заводи, като опрости тежкия процес по получаване на разрешително за строителство на даден терен. Логиката зад това е проста, допълва той.
„Трудът е скъп, земята е скъпа, данъците са високи, пълно е с регулации“, обобщава Мураи. „Задушаваме се със собствените си ограничения. Естествено, че чуждите компании няма да искат да дойдат в Япония.”
Премахвайки бариерите, както пред чуждестранните, така и пред японските компании, „изцяло, една по една“ - Мураи казва, че се надява да върне част от бизнеса, който се е насочил към съседни държави като Южна Корея през последните години.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.