IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Microsoft въвежда интерактивна реклама в Xbox

Новата система за комуникация с рекламното съдържание NUads ще е на пазара през следващата година

10:27 | 23.06.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Благодарение на&nbsp;Kinect потребителят ще може да комуникира с рекламата. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Благодарение на Kinect потребителят ще може да комуникира с рекламата. Снимка: Ройтерс

Базираният в Редмънд софтуерен гигант Microsoft въвежда от 2012 г. нов формат за реклами в игралната си конзола Xbox 360. Той позволява на потребителите да управляват рекламното съдържание посредством устройството за контролиране на Xbox - Kinect, а официалното му наименование е NUads, пише ZDNet.

Според официалната информация на компанията става дума за нова система на маркетиране и оценка на стоки и продукти от трети лица чрез интерактивни онлайн игри, която дава възможност на потребителя за интеракция с рекламното съдържание посредством говор или движение на тялото.

"Иначе казано, NUads разкъсва бариерите между потребителя и съдържанието на телевизора. С NUads традиционното, линеарно съдържание, например на 30-секунден телевизионен спот, изведнъж става неустоимо интерактивно", пише в своя блог отговарящият за рекламите генерален мениджър Марк Крьосе, след като Microsoft представи NUads на международния рекламен фестивал в Кан.

Първите реклами с този формат ще се появят през пролетта на 2012 г. Потребителят ще може да реагира на рекламен спот, казвайки например "Xbox Tweet". Това ще доведе до вписване на рекламата в профила на потребителя в системата за микроблогинг Twitter. Освен това е възможно да се поиска допълнителна информация за продукта и евентуални промо пакети, както и да се потърсят близки магазини, предлагащи стоката. С гласова команда може да се синхронизира и календарът за срещи. 

NUads определено напомня на друг проект на редмъндската компания -  в началото на месеца концернът представи система за гласово управление на телевизора, която трябва да бъде излезе на пазарите през есента.

Наскоро Microsoft публикува любопитни данни за навиците на собствениците на  Xbox 360. Оказва се, че те го използват по основното му предназначение - за игри, само през 60% от времето. През останалите 40% се занимават с по-странични услуги, които предлага игралната машина, предаде GameSpot. Статистиките на редмъндския гигант са показали, че средностатистическият собственик на Xbox 360 гледа по 30 часа видеоматериали месечно чрез конзолата, а това е впечатляващо постижение.

От доста години концернът се опитва да разшири вариантите от форми на забавления, които предлага конзолата. От излизането си през 2005 година, Xbox 360 става все по-универсална машина. Една от най-новите негеймърски услуги е възможността за гледане на спортните програми на телевизионния канал ESPN във формат с висока разделителна способност. Подобрени бяха и възможностите за видеочат чрез системата за прихващане на движения Kinect. Вече са налице възможности за пълноценно поръчване и гледане на онлайн видео, поточна музика, поддръжка на Netflix, както и поддръжка на най-голямата социална мрежа Facebook и на микроблогинг платформата Twitter.

Според пазарно изследване на NPD през април 2011 г. Xbox 360 е бил най-продаваната игрална конзола в САЩ с 297 хиляди регистрирани покупки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:24 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още