Добре познати компании, включително Facebook, имат все повече претенции по отношение на нарушенията на търговските марки и полагат повече усилия, за да блокират нововъзникващите фирми и други компании, които използват имена, близките до техните, посочват адвокати и преподаватели по право, цитирани от Wall Street Journal.
Инженерите Кайл Кларк и Арън Полак миналата година вземат решение да кръстят ресторанта си Designbook, като твърдят, че името идва от кафявите тефтери, които студентите в инженерни специалности ползват, за да описват проектите си.
“Идеята за дизайнерския тефтер е нещо, което се опитваме да пренесем в дигиталното пространство”, посочва Полак, чийто стартъп има шестима служители и помага на предприемачите да намерят съмишленици и да създават заедно бизнес. Designbook планира да започне да помага на стартиращи компании да събират пари онлайн от отделни богати инвеститори, или да провежда т.нар. краудфъндинг.
Но Desgnbook се сблъсква с неочакван проблем миналия месец, когато социалната мрежа Facebook подава възражение срещу името ѝ в Американското бюро за патенти и търговски марки. Facebook твърди, че Designbook нарушава търговската ѝ марка и обърква потребителите.
Говорителят на социалната мрежа допълва, че като собственик на няколко известни търговски марки, Facebook приема за нещо особено сериозно отговорността да защитава своите търговски марки и да се грижи потребителите да не бъдат заблуждавани.
Според Американското бюро за патенти и търговски марки Facebook е подала повече от 100 такива искания. По думите на говорителя на компанията тя е подала малко под 100 жалби по отношение на търговските марки в САЩ през последните пет години.
При толкова силна търговска марка като Facebook "компанията трябва да бъде много внимателна, когато позволява на други хора да използват марки, които могат да бъдат свързвани с нея", посочва Сигрън Кейн, автор на книгата "Kane on Trademark Law: A Practitioner's Guide".
Някои адвокати се опасяват, че тези възражения могат да направят ситуацията по-сложна за младите компании.
"Това принуждава новоявилите се да използват произволни или чудновати имена, които трудно се продават, защото хората не знаят каква е вашата стока или услуга", посочва Бетси Росенблат, директор на Центъра по право на интелектуалната собственост в Whittier Law School в Моста Меса, Калифорния.
Полък от Designbook посочва, че спорът за имената на търговските марки отвлича вниманието от бизнеса,а компанията му вероятно ще даде десетки хиляди долари за правни услуги, които той самият би предпочел да похарчи за създаване на мобилно приложение или за развитие на клиентската база.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони