Американската компания за електронна търговия Amazon.com заяви, че броят на продуктите, които е продала за независими търговци, ползващи нейната логистична услуга, се е увеличил почти двойно до 2 млрд. миналата година. Това е доказателство, че по-големите инвестиции на компанията в складове ѝ се отплащат чрез експанзия в нови области като модата и продуктите за дома, пише Bloomberg.
Най-голямата фирма за електронна търговия в света се отличи от останалите на пазара, като започна да предлага бърза, безплатна доставка на продукти от нейната мрежа от складове, чрез която стоките са по-близо до потребителите.
Според този модел търговците могат да изпращат стоките си в складовете на Amazon и плащат такса за опаковането и изпращането им при изпълнението на онлайн поръчки.
Броят на компаниите, ползващи тази услуга, се е увеличил със 70% през 2016 г., обяви Amazon днес. Получавайки достъп до членовете на Amazon Prime - програма, насочена към лоялните клиенти на Amazon, които плащат по 99 долара годишно за безплатна доставка, както и за видео и музикален стрийминг, е една от основните причини търговците да искат да складират и продават своите продукти през уебсайта на Amazon и нейните складове.
“Инфраструктурата, която са изградили и продължават да добавят, е голямо предимство пред другите компании”, посочва Джон Блекледж, анализатор от Cowen & Co. “Никой друг не може да направи това, което те правят, да предложи толкова много неща и да ви ги достави толкова бързо”.
В писмо да акционерите главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос заяви, че всичко това е ключов двигател на растежа на Amazon. Очаква се Amazon да отчете 28% ръст на приходите до 137 млрд. долара за 2016 г., сочат прогнози на анализатори, събрани от Bloomberg.
Същевременно Amazon увеличава темпа си на растеж чрез експанзия в чужбина. Извън САЩ обемът на продажбите, извършени по този модел, се е увеличил с 80% миналата година. Amazon добави логистична услуга в Европа, която позволява на търговците да изпращат стоките си до един неин хъб, а след това компанията ги разпределя към складове, които са близо до потребителите във Великобритания, Германия, Испания, Италия, Полша и Чехия.
Но този голям растеж си има цена. Проблемите с капацитета на складовете и цените на новите съоръжения увеличиха разходите на Amazon през третото тримесечие, поради което тя не успя да изпълни прогнозите на анализаторите.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана