Китайската технологична компания Lenovo Group, която е най-големият производител на персонални компютри в света, обяви днес, че се завръща към печалбата в годината, в която нейните продажби на персонални компютри спадат с по-бавен темп от този на целия пазар, докато потребителското търсене продължава да се свива, предава Ройтерс.
Печалбата на Lenovo е достигнала 535 млн. долара в годината до март, преобръщайки тенденцията след загубата на 128 млн. долара година по-рано. Приходите на компанията обаче записаха спад с 4 на сто до 43 млрд. долара.
Резултатите идват в момент, в който Lenovo оперира на пазара на персонални компютри, който се сви значително от навлизането на смартфоните и таблетите насам. Според компанията за пазарни проучвания Gartner глобалните продажби на персонални компютри бележат спад вече десето поредно тримесечие през периода януари-март, като се потопиха под 63 млн. бройки за първи път от 2007 г. насам.
Годишните продажби на Lenovo спаднаха с 1%, докато общият пазар се свива с 3 на сто. Пазарният дял на компанията нарасна с 0,4 процентни пункта до рекордните 21,4%. Приходите на звеното за персонални компютри и умни устройства, което носи около 70% от общите приходи, спаднаха с 2 на сто.
Компанията обвини за спада резултатите от насочването ѝ към смартфоните и центровете за данни, трудната макроикономическа среда, както и проблемите с доставките през втората половина на годината.
„Въпреки пазарните условия, които ще останат предизвикателство в краткосрочен план, групата излезе от годината с по-силна организация, която позволява по-засилен фокус върху потребителите и по-убедително продуктово портфолио във всичките ни бизнеси“, обясни председателят и главен изпълнителен директор Ян Юенцин.
Конкуренцията на пазара на персонални компютри тази седмица стана още по-ожесточена, когато най-големият китайски производител на смартфони Huawei Technologies заяви, че ще влезе на него с потребителски модели от висок клас.
Lenovo се конкурира с Huawei и в мобилния сегмент, който носи около 18% от приходите ѝ. Загубата на звеното се разшири до 566 млн. долара от 469 млн. година по-рано, макар че Lenovo твърди, че бележи голям растеж в Латинска Америка и Западна Европа.
По-малкият бизнес на компанията с центрове за данни, който включва услуги за компании и сървъри, генерира загуба от 343 млн. долара.
Изпълнителният директор заяви, че основният бизнес на Lenovo с персонални компютри остава стабилен, трансформацията на нейния мобилен бизнес тече, а фирмата увеличава усилията си да подобри своя бизнес с центрове за данни.
За трите месеца до март печалбата на Lenovo е спаднала с 41% до 107 млн. долара, а приходите са скочили с 5 на сто до 9,58 млрд. долара.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29