Корабната индустрия играе съществена роля в движението на глобалната икономика и като всеки друг главен сектор, въздейства върху околната среда.
През 2012 г. международното корабоплаване беше отговорно за отделянето на 796 милиона тона емисии на въглероден диоксид – около 2,2 % от световните емисии през същата година, сочат данните на Международната морска организация, цитирани от CNBC.
В Северна Европа, финландската компания Viking Line, която е водеща в превозите в Балтийско море, търси начини за намаляване на негативното влияние върху природата с иновативни методи.
„Viking Grace е ферибот за пътнически круизи, изпълняващ плавания между Турку и Стокхолм“, обяснява Кай Таколандер, вицепрезидент и финансов директор на Viking Line.
Корабът е дълъг 218 м и превозва комбинирано пътници, коли и товари. Таколандер обясни, че корабът е задвижван от 4 основни двигателя, произведени от Wartsila.
“Използваме газ като гориво, но имаме резервна система за дизел за аварийни ситуации“, добави той, отбелязвайки, че всеки един от двигателите е с мощност от 10 хил. конски сили.
Viking Grace е пионер – първият пътнически кораб с подобни размери, който се движи с втечнен природен газ без серни примеси, смятат в Viking Line. “Емисиите при този газ са с 85% по-ниски, отколкото при обикновения традиционен дизелов двигател“, каза Таколандер и добави: „Емисиите на сяра са много по-ниски“.
Корабът използва и иновативна плавателна система – 24-метрово цилиндрично роторно платно, продукт на финландската компания Norsepower Oy. Платното използва за задвижване т.нар. „ефект на Магнус“. Когато роторът се върти, въздухът преминава от страната с по-ниско налягане към другата. Разликата в налягането създава енергия, която задвижва кораба.
Като цяло тези иновации спомагат за редуцирането на вредното въздействие на ферибота върху околната среда. „Решението ни да използваме тази технология се базира на симулации, които показват как може да спестим до 300 тона гориво“, допълни Таколандер, „което означава, че можем да намалим емисиите на въглероден диоксид до 900 тона годишно“.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
преди 7 години хммм ... интересно , това за първи път го виждам с роторните платна , ей я технологията на който му се чете :https://***.norsepower.com/technologyразработва се в момента изцяло електрически ферибот , ето го проекта :http://e-ferryproject.eu/Vessel-Characteristicsа в действие има този :http://***.ecars.bg/blogs/polezno-efektivno-1/2444-elektricheski-feribot-ampere отговор Сигнализирай за неуместен коментар