Факт е, че нито едно законодателство, дори и в САЩ и ЕС, не е правено за компании с този мащаб и за такива масиви лични данни, като големите технологични концерни. Неслучайно в ЕС законодателството за защита на личните данни отне толкова време, споделя в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Георги Малчев, маркетинг експерт, управляващ съдружник в Xplora BG.
„ЕС методично глобява Google, а САЩ започнаха да налагат глоби на Facebook. Нещата се случват, но при всички случаи са закъснели и със задна дата. Дали това ще промени значително индустрията – не“, коментира Малчев.
Според него тези компании имат огромна пазарна мощ, те могат „да правят неща, които да убият даден бизнес“.
„В ЕС имаше едно дело с глоба за над два милиарда долара. Тя беше наложена на Google, защото компанията настройва определени резултати да излизат в търсачката. Когато Google навлезе в Maps или нещо от типа, много бизнеси пострадаха“, заяви Малчев.
По негово мнение в европейски мащаб и в България над 60% от всички инвестиции в дигиталния маркетинг отиват в Google и Facebook. Тази тенденция расте и е трудно да се промени, защото те правят няколко неща. Първо „демократизират“ рекламата, а другото – те много работят върху развитието на самите платформи за реклама. „Оттам можете да достигнете до почти всеки потребител, толкова често, колкото желаете и имате контекст за него – във Facebook интереси и семейство, или в Google имате контекст на цялото дигитално поведение“, посочи експертът. "Те са много добри в това и когато спечелят и битката за интерфейса, т.е. откъде започваме, те могат много да променят начина на реклама", добави още той.
Технологичните гиганти интегрират екосистемите си и ако рекламите в медии дават достъп до човек веднъж, то Google и Facebook предоставят достъп до същия човек в много негови стъпки и се знаете докъде е стигнал.
„Когато има такъв мащаб на лични данни, е много трудно да се опазят. Това, което е много по-плашещо е, че с всяка интеракция в различните платформи ние оставяме сигнал. Имаше интересен казус с различни цени на часовници в Amazon, които явно се базираха на ценовата чувствителност на търсещите подобни стоки“, коментира още Малчев.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО