Amazon се готви да разшири веригата си от безкасови супермаркети и поп-ъп (pop-up) магазини - надграждане на амбициите на компанията да лицензира технологията и да я предлага в обекти на други търговци на дребно.
Магазините в новия формат и инициативата за лицензиране могат да стартират още през първото тримесечие на 2020 г., според запознат източник, цитиран от Bloomberg. Amazon вече тества такъв супермаркет в търговско помещение от 10 400 квадратни метра в Кепитал Хил, Сиатъл.
Разпространяването на Amazon Go е най-новият опит на гиганта за електронна търговия да се конкурира в индустрията с хранителни стоки, оценена на 900 млрд. долара в САЩ, а може би в други области за търговия на дребно.
Компанията вече управлява веригата на Whole Foods Market и миналата седмица потвърди плановете си да лансира отделна марка супермаркети, като започне с локация в престижния квартал Уудленд Хилс в Лос Анджелис.
Amazon отвори първия магазин от типа Go в централата си в Сиатъл преди почти две години и сега има 21 подобни локации в САЩ. Не е ясно колко пари е инвестирала в проекта, но хора, работещи по него, наскоро заявиха, че нарастващите им заплати са на обща стойност над 1 млрд. долара, откакто проектът стартира през 2012 г., според същия източник.
Според клиенти магазините Amazon Go са технологично чудо. Но анализаторите на дребно се питат дали ниските печалби на типичните малки магазинчета ще компенсират разходите за технологията Go - сложен масив от камери и софтуер, който отчита това, което купувачите са взели и автоматично ги таксува, когато излязат.
Екипът на Go, който наскоро обедини отделни хардуерни групи и персонал за техническа поддръжка в ново дружество, наречено Physical Retail Technologies, прекара последните две години в модернизиране на технологията. Усилията бяха насочени към това да направят съществуващите магазини на Amazon Go по-печеливши, а съставните части на системата - достатъчно евтини, за да са примамливи и за други търговци на дребно, заяви източник, пожелал анонимност. Amazon отказа коментар.
Хората, запознати с програмата, изчисляват, че Amazon е похарчила милиони долари за камери, мрежови съоръжения и сървъри само в първия магазин. По-новите версии на хардуера на Go разполагат с по-малко задни сървъри и по-ефективни камери, софтуер и мрежови възможности, което значително намалява разходите за създаване на нов магазин, сподели същият източник.
Amazon първоначално е предвиждал по-голям супермаркет Go преди да се откаже от концепцията в полза на по-малки магазини.
Компанията все още не се е спряла на лицензионен бизнес модел. Разглежданите опции варират в зависимост от индустрията и включват начисляване на първоначална такса за използване на системата или процент от общите продажби на магазин, оборудван с Go, според запознатия източник.
„Големият въпрос не е дали технологията ще работи - Amazon ще я накара да работи“, казва Брендън Ведчер от Forrester Research. „Въпросът е: ще работи ли той за потребителите, ще считат ли този начин на пазаруване за ценен?“, добавя той.
преди 5 години Моля НАП да се самосезира, че тия нямат касови апарати в супермаркетите си!!! Ха -ха-ха-ха-ха... отговор Сигнализирай за неуместен коментар