Съоснованата от българина Момчил Кюркчиев технологична компания Leanplum, която е базирана в Сан Франциско, е изцяло придобита от международния гигант за облачни маркетингови технологии за ангажираност на клиентите CleverTap. Новината беше обявена от лидерите на компаниите, които са на посещение в офиса на Leanplum в София, и засяга бизнеса на двете в целия свят.
Сделката е в брой и акции, а стойността ѝ не е разкрита. Очаква се споразумението да бъде финализирано през второто тримесечие на тази година.
По думите на Момчил Кюркчиев комбинираната компания ще достигне 100 млн. долара приходи до края на тази година и ще има развойни центрове с повече от 600 служители и технологични клиенти по света. Софтуерът на двете фирми, взети заедно, е инсталиран на 3 млрд. мобилни телефона по целия свят. Клиентите на новата компания пък са над 1200 в над 100 държави.
„CleverTap – компанията, която ни купува, всъщност е наш основен конкурент. Това е интересно, защото допреди няколко месеца се конкурирахме за сделки, а сега сме най-добри приятели“, посочва още той.
Основните пазари на Leanplum са САЩ и Европа, докато CleverTap е лидер в Индия, Югоизточна Азия, Близкия изток и Латинска Америка. В това Кюркчиев и съоснователите на CleverTap Ананд Джейн и Суреш Кондамуди виждат възможност за допълване между двете организации и постигане на международен отпечатък.
„Компанията, която изграждаме, е наистина глобална, с целта до края на тази година да имаме 100 млн. долара приходи като комбинация, и растеж, който за следващите пет години би бил десеторен“, коментира Момчил Кюркчиев.
По думите му сделката обединява две компании, които имат много допирни точки, но сега успяват да изградят организация, която е „доста по-силна от двете части отделно“.
След сливането Кюркчиев ще заеме позицията на главен стратегически директор и ще бъде част от лидерския екип на компанията. Той ще се грижи за интеграцията на двете технологии и ще съблюдава пазарите в Северна Америка, като ще остане базиран в Сан Франциско.
Сливането ще донесе близо 35% ръст на приходите на CleverTap.
Разрастване в България
Сделката ще доведе до увеличаване на екипа на Leanplum в България. На този етап компанията има 110 служители по света, 65 от които са базирани в София и обхващат целия инженерен талант на фирмата.
„Офисът в България е най-големият офис на Leanplum. Имаме офиси в София, Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Амстердам и Сингапур“, припомня съоснователят на компанията.
До края на годината хората в българския офис ще се увеличат с 20%, уточни Кюркчиев. Той сподели, че планът е София да се превърне във втория по важност инженерен хъб за комбинираната компания, като първият е в Мумбай, Индия.
Leanplum е част от екосистемата на стартиращите фирми в България от 8 години, а сега ще се превърне в „стартъп в по-напреднала фаза“ на развитие, коментира Кюркчиев. По думите му тя ще бъде „стартъп, който е със значителни приходи и има излаз към публичните пазари“.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
преди 3 години т.е. индийската фирма смачка конкурента си, като махнем пудрата от заглавието :) И Булпрос така обясняваха провала, вече и ги няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар