Интернет промени пазаруването в развитите страни завинаги. Дори когато живееш в добре устроен град, в който има предостатъчно магазини, молове и бутици, винаги е по-лесно да направиш своя избор и да сравниш цените онлайн. Още по-хубавото е, че за да избереш и получиш стоката, не трябва да излизаш от вкъщи или от офиса. Доскоро услуги като тази не бяха добре развити в Китай, но изглежда нещата са се променили.
Според проучване на PricewaterhouseCoopers три четвърти от хората, които пазаруват в интернет в Китай, правят поне по една покупка седмично. Любимата платформа за пазаруване на китайците безспорно е компактният смартфон, който е бил използван от 77% от пазаруващите онлайн.
Друг важен фактор в пазарната онлайн революция в азиатската страна е увеличаващото се влияние на социалните мрежи, които формират вкусове и провокират покупките, въпреки цензурата, наложена от правителството. 86 на сто от участвалите в анкетата на PWC казват, че използват социални мрежи, за да събират информация за някои марки или да извършат покупката директно.
Нещо повече, новата средна класа в Китай показва по-голяма слабост към онлайн пазаруването, отколкото потребителите във всички други страни, в които е било проведено подобно проучване. В Щатите само четвърт от купувачите в интернет правят по една покупка седмично, а само 29% от тях използват мобилните си телефони. Въпреки че е дом на социални гиганти като Facebook и Twitter, само 29% от американските онлайн клиенти споделят пред PWC, че са ги използвали за събиране на информация или за покупка.
В други развиващи се страни също се забелязва явно предпочитание към мобилните устройства, като метод за онлайн пазаруване, тъй като потребителите там никога не са имали компютър, а в момента разполагат със смартфон. Според анкетата на PWC 69% от онлайн купувачите в Индия пазаруват през мобилен телефон, а процентът в Южна Африка е 49 на сто.
Китайският сайт Taobao.com е най-голяма платформа за онлайн търговия, където може да бъде намерено всичко: от краставици до маркови слънчеви очила. Сайтът е собственост на известния онлайн търговец Alibaba, който позволява на фирми от дребния бизнес да организират свои собствени онлайн магазини в Taobao.
До декември 2013 г. в Taobao са били регистрирани повече от 2 милиона магазина с китайски IP адреси. Един от добрите примери в това число е магазин, който предлага отглеждани в естествена среда плодове и зеленчуци от малкото селце Бишан в провинция Анхуй на загрижените за здравословното си състояние жители в големите градове. Управата на селцето използвa Weibo (китайския Twitter), за да промотира сезонната си продукция.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие