Търговците в Китай свалят цените на iPhone. През януари Apple обяви, че ще намали цените на част от своите флагмани, като фиксира стойността им на дребно в местна валута вместо в силния долар, пише CNBC.
През последните месеци нарастват притесненията относно способността на Apple да създава иновации, докато китайските играчи набират сили. Всичко това се случва на фона на притеснителните сигнали, че растежът на Apple и доминацията ѝ на пазара на смартфони са под натиск.
През четвъртото тримесечие на 2018 г. продажбите на iPhone в Китай спаднаха с близо 20%, сочат данни на IDC. Спадът в азиатската страна отчасти е отговорен за 27-те процента срив на приходите на Apple от най-големия пазар на смартфони в света.
От друга страна, нещата изглеждат доста по-добре за китайския телекомуникационен гигант Huawei Technologies, който произвежда и смартфони.
Неговите продажби в Китай са скочили с 23 на сто през същия период и в средата на 2018 г. според IDC. Миналата година Huawei се превърна във втория по големина производител на смартфони след Samsung, като изпревари Apple за кратко. Производителят на iPhone след това си върна втората позиция.
Според данните на IDC глобалните продажби на смартфони са се свили с близо 5 на сто през четвъртото тримесечие на миналата година.
Това може да се дължи на факта, че потребителите по света не сменят толкова често смартфоните си.
Но спадът на продажбите на Apple на развиващи се пазари като Китай и Индия е свързан и с цените на устройствата ѝ.
В сравнение със смартфоните от Китай, iPhone не е евтин. IPhone XS Max струва близо 1400 долара, или около два пъти повече от Huawei Mate 20 и почти три пъти повече спрямо Xiaomi Mi Mix 3.
Цените на iPhone “са прекалено скъпи“, твърди Кирайнджет Каур от IDC. По думите му компанията се сблъсква с много по-сериозна конкуренция, най-вече в лицето на Huawei.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 6 години Не са китайците виновни. Епъл да вдянат най-накрая, че печалби се правят не с 7 годишен дизайн и кретенски високи цени, а с иновации и разумна ценова политика. Затова - заслужават си го. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години По принцип няма успяла американска компания на китайския техно пазар. Епъл беше някакво изключение, но по всичко изглежда че бруталната китайска конкуренция и технологична революция ще ги избута в периферията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар