Netflix не е толкова голяма., но със своите 221 млрд. долара компанията може да си позволи да купи TikTok за 30 млрд. долара, докато се опитва да изгради Netflix и TikTok, като допълващи се гиганти. Стрийминг гигантът винаги може да покани външни инвеститори да купят миноритарни дялове на по-ниска цена, но да запази контрола си над компанията.
За разлика от Apple, Amazon, Google и Facebook, Netflix не беше извикана да свидетелства пред антитръстовата комисия на Конгреса, която обстреля компаниите с въпроси за наличието на прекалено голяма пазарна сила. Същевременно има малко реалистични алтернативи на Microsoft като купувач.
Най-голямата конкуренция: генерираните от потребителите видеа
Съизпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс някога заяви, че най-големият конкурент на компанията му е сънят. Но наскоро той се фокусира върху две други заплахи: видео игрите и създадените от потребителите кратки видеа. В обръщение до акционерите с последния финансов отчет Хейстингс дори коментира по-специално TikTok като нов конкурент на Netflix.
„Растежът на TikTok е изумителен, показвайки променливостта на интернет развлечението“, писа Netflix на 16 юли.
Хейстингс не крие страховете си от това, което може да детронира Netflix. Не е Disney+, HBO Max или една от новите американски абонаментни услуги. Става дума за това, което той нарича „заплахите заместители“.
„Много хора обичат видео игри вместо да гледат филми и сериали, или живеят в YouTube, вместо да гледат филми и сериали“, коментира Хейстингс в подкаста Land of the Giants на Vox Media. „Нашата цел е да бъдем най-добре в света по отношение на филмите и сериали, а опасността за нас е тези други неща да не станат много по-привлекателни за хората“.
Покупката на TikTok ще защити истински компанията от една от тези заплахи.
Огромна рекламна възможност
Сега експертите по сливания и придобивания могат да кажат, че никога не бива да купваш актив, за да диверсифицираш или хеджираш. Но TikTok е повече от просто хеджиране за Netflix. От години последната твърди, че абонаментната ѝ услуга няма да включва реклами. Но рекламната индустрия коментира, че Netflix няма да има голям избор, освен да допусне реклами.
„Те ще се нуждаят от растеж“, коментира във връзка с Netflix Тара Уолпърт Леви, вицепрезидент в Agency and Media Solutions, отговарящ за YouTube и Google. „Евентуално ще им е нужен повече растеж“.
TikTok може да запази Netflix без реклами, ако привличаните в глобален мащаб абонати започнат да спадат. Придобиването на базирана на рекламата компания с голям потенциал за растеж може да даде на Netflix възможност да се възползва от тозипазар без да се намесва сериозно в своя успешен абонаментен продукт. TikTok, разбира се, е безплатна. Netflix е с абонамент. Те се допълват, точно както NBCUniversal позиционира своята стрийминг услуга Peacock, предлагайки я като безплатна алтернатива на кабелната телевизия.
Facebook купи Instagram и WhatsApp, за да се задържи начело на тенденциите в социалните мрежи. Това проработи. Facebook е гигант за 790 млрд. долара. Netflix може да използва подобно мислене с TikTok.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате