Няма нарушение на правата за поверителност на хората, ако се използват инструменти за проверка, за да се потвърди, че физическото лице съвпада с това в документ за самоличност, за разлика от идентификацията, което означава да се намери неизвестен човек в тълпата. „Наистина е важно те да бъдат инсталирани по начин, съвместим с GDPR“, казва Шлютер във връзка с правилата на ЕС за защита на данните.
Той призовава операторите да гарантират, че пътниците могат действително да се откажат от обработката на данни, като посочи банерите за интернет бисквитки като лош пример за практика за отказ. "Докато на теория има някакво съгласие, в действителния живот това всъщност не е избор, защото едното е 1000 пъти по-удобно от другото", посочва той.
Според Льофер по-широкото използване на биометрични технологии може да доведе до „пълзене на функциите“, като инструментите постепенно ще започнат да се прилагат за повече от предвиденото им предназначение. „Голямо притеснение имаме дори ако някой въведе най-добрата система за удостоверяване, запазваща поверителността, това все още е огромна стъпка към добавянето на други слоеве върху нея“, казва той.
През октомври френският надзорен орган за поверителност заявява, че използването на разпознаване на лица за проверка на самоличността на летищата „не е без значение“ за правата и свободите на индивида. Регулаторът също така отбелязва, че е получил множество съобщения от индустрията с молба за подкрепа за въвеждане на технология, която отговаря на законите за поверителност.
Star Alliance посочва в изявление, че изтрива своята „галерия на деня“ с изображенията на хора, които са използвали услугата след приключване на пътуването, както и че в системата на организацията не остава лична информация.
Ричард Карет, директор по маркетинг и комуникации в компанията, посочва, че „регламентите за поверителност на данните са включени в дизайна на системата“ и че при записването „пътниците могат да управляват съгласието на подробно ниво“.
„Базата данни на Star Alliance Biometrics е криптирана, снимките на регистрираните клиенти не са изложени на летища или авиокомпании, те се преобразуват в уникален биометричен шаблон, който се използва за съвпадение“, казва още той.
С един куршум два заека
Въпреки че новата технология може да помогне за успокояване на нервите относно риска от коронавирусна инфекция, тя също така помага на летищата да се справят с проблем, който е отпреди пандемията – опашките.
Първите седмици на използване на технологията за разпознаване на лица в Германия са допринесли за скъсяване на времето за обработка, което е ускорило преминаването на хората през пунктовете. Това е още по-важно за летищата на фона на продължаващата пандемия заради изискването за социална дистанция.
Проучване на ръководителя на въздушното движение Eurocontrol през септември установи, че за да обработят същия брой пътници, като същевременно осигуряват социално дистанциране, хъбовете ще се нуждаят от 50 процента повече пространство при чекиране, 100 процента повече пространство при контрола на сигурността и до 50 процента повече пространство при качването.
Разбира се, друг ефект от пандемията е, че пътническите пътувания с въздушен транспорт не се очаква да се върнат на нивата отпреди кризата до 2025 г. До това време можем да се надяваме, че мерките за социална дистанция няма да ги има. Дигиталното наследство обаче ще остане и ще се развива.


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?