- Какво е отражението на Facebook и Google върху родния интернет, задушват ли го?
Благодарение на тези проекти интернет се развива. Конкуренцията между "великите сили" стимулира развитието на иновации и вкарването им в практиката. Facebook и Google разработиха услуги и технологии, които значително подпомагат работата на милиони сайтове по света.
Разбира се, двете компании няма да дадат шанс на някоя местна социална мрежа или търсеща машина да завземе сериозен пазарен дял. Изключение прави само Русия, в която Яндекс все още е по-изпозлван от Google.
- Остана ли място в интернет, където чуждите компании нямат конкурентни предимства, може би медиите?
Чуждестраните компании обикновено не могат да предложат адекватни услуги на родния пазар. В практиката си съм виждал десетки проекти, които се опитват да навлязат с английски, немски или испански продукти на родния пазар и се провалят поради факта, че не познават нашата психология, начин на работа и аномалии.
Те искат да ни превъзпитат и вкарат шаблон, който е неприложим за нас. Това прави чуждестранните услуги изключително нежелани на родния пазар и обратното - родните продукти произведени според желанията на клиентите са значително предпочитани.
- Границите между телевизия, радио и уеб сайтове се размиват, като всеки ден радиото навлиза в интернет, уеб сайтовете имат видео, а телевизиите се излъчват онлайн, а имат и сайтове. До какво води всичко това?
Вестниците, телевизиите, радиостанциите вече откриха интернет. Логично печатните медии ще залязат особено след като таблетите станат масово достъпни. За потребителите вече няма значение дали влизат в сайт на телевизия, радио или интернет медийна група - за тях е важно съдържанието. На дневен ред излиза въпросът с качеството на предлаганата информация, бързината и атрактивността - параметри, които ще играят все по-важна роля за успеха на всеки сайт.
- Какъв е шансът малък сайт да има рекламни приходи от големите рекламодатели?
Никакъв. Рекламният пазар у нас е разпределен по такъв начин, че достъпът на малките сайтове до големи рекламодатели е почти невъзможен. За щастие, рекламните агенции ще имат все по-малка роля в разпределянето на финансовите порции в интенрет пазара благодарение на множеството рекламни мрежи начело с Google AdWords.
Все повече малки рекламодатели избират сами да управляват своите рекламни кампании. Така може да се окаже, че бюджетът на някой от големите рекламодатели генерира много по-малко приходи от тези на хиляди малки фирми които инвестират скромни суми, но често и разумно.
- Защо решихте да пишете книга за интернет пазара?
Причината да напиша книгата "На 1 клик разстояние" е, че дълги години приятели, познати и непознати търсиха решения от мен за своите идеи, целящи бърза печалба чрез интернет. Новините и филмите за интернет милиардерите допълнително разпалват пожара на онлайн креативността и взех решение, че вместо да отговарям на всеки поотделно, би било добре да опиша всичко, което трябва да се знае, когато се захващате с интернет бизнес, в една книга.
Тази книга не е за програмисти, дизайнери или интернет специалисти. Тя е за хората, които имат желание да печелят от интернет, но не знаят как става това, имат идея, но не знаят как да я реализират, мислят мащабно, но не вярват, че могат да направят първата крачка. За хора, които от консуматори на уеб, искат да се превърнат в създатели.
преди 11 години то и от писането полза няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Много добри въпроси от журналиста, но отговорите са "бля-бля-бля". Явно г-н Ненов умее да разтяга локуми и вместо да направи някаква нова онлайн услуга в България е решил да пише книга :-) Добре се е ориентирал, защото в България пазар за услуги няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар